Egy Fallout-témájú mod, amiben több befejezés is van? Egy kisegíő kutya (Dogmeat után szabadon)? Igen!
A Doom WAD-okból rengeteg van, de a Vault 666 alaposan meglepheti a közönséget. Carl Asami követte el a modot, és ő a DOOM II-t a Fallouttal szinte tökéletesen elegyítette. Mi lenne, ha Doom Guy-nak kellene megmentenie a kies világot? Ez egy bolondos, parodisztikus dolog, de a részletekre való odafigyelés és a forrásanyag iránti szeretet tényleg énekel. A WAD a Fallout komor nyitányának poénos átvételével kezdődik, amelyet a sorozat régi narrátorának, Ron Perlmannek a megdöbbentően jó helyettesítője (Henry Schultz) ad elő. Természetes előadásmódja van némi valódi változatossággal. Nem 100%-ban követi Ron Perlman stílusát, mert néha kicsúszik a karakterből, ám ez jó dolog.
A Vault 666-ban lehetőségünk van arra, hogy a legelején megforduljunk és elmenjünk, ami egy katasztrofálisan rossz, narrált befejezést dob elénk. Még ha normálisan is játszanánk a WAD-ot, több befejezése van. Ez figyelembe veszi, hogy Dogmeat túlélte-e, és hogy megtaláltunk-e bizonyos pályatitkokat. Ha már Dogmeat, abszolút az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura című játékban látott szintet hozza. Rengeteget segít, de nem viszi túlzásba sem.
A Vault 666 a 2D-s Fallout esztétikáját is abszolút eltalálta. A hanghatásokat és az eszközöket egyenesen a játékból emelték ki, remek utánzással. A WAD még az id Software játékának arzenálját is átdolgozza, hogy jobban hasonlítson az első Fallout fegyverkészletére. Doom Guy 9 milliméteres Berrettáját egy szép és dobozos Fallout 10 milliméteresre cserélte. Amúgy a mod a szokásos Doom-ellenségekkel van benépesítve… egy kivétellel. A Fallout 1 szupermutáns bossa, The Master is felbukkan, aki a Vault hangszóróin keresztül gúnyolódik.
A modot a ModDB-n találhatjuk meg. Mindig felemelő érzés olyan modokat látni, amelyek tiszteletben tartják a forrásanyagot, és bár kissé parodisztikus beütése van a Vault 666-nak, mégsem esett a ló túloldalára. És ez így a jó.
Forrás: PCGamer