Fares új játéka, a Split Fiction rövid időn belül kiváló eladásokat ért el, úgyhogy csak van abban valami, amit mond.
Joses Faresról bátran kimondhatjuk, hogy nem fogja vissza magát. Mindig kifejezi a véleményét, és most is így tett a Fall Damage YouTube-csatornán, amikor a mikrotranakciókról formált kifejezetten súlyos véleményt. 2017-2018 környékén rengeteg játékban láthattuk az NBA 2K-tól kezdve a Star Wars Battlefront II-n át (itt az Electronic Artsnak ki kellett vennie a negatív visszajelzések miatt a megjelenés előtt őket, de a lootboxokat nem felejtjük), a Marvel’s Avengersig (itt is ki kellett venni azokat). A Dying Light 2: Stay Humanben, de még az egyjátékos címekben is felbukkantak (Devil May Cry V, Dragon’s Dogma 2, Resident Evil 4 Remake, Middle-Earth: Shadow of War, sok másik Ubisoft cím…).
„Szerintem az ilyen sz*rságok befolyásolják a játék tervezését. Minden egyes alkalommal, amikor egy tervezési döntést arra alapozva hozol meg, hogy több pénzt keresel a játékkal, szerintem ez egy hatalmas probléma, és ez megállítja az iparágunkat kreatív szempontból,” mondta Fares a rá jellemző nyers stílusában.
Manapság a fejlesztők óvatosabban állnak hozzá a mikrotranzakciók implementálásához. Általában csak kozmetikus tárgyak esetében használják, de egyre inkább terjednek, mert a játékipar növekedése nem halad úgy, ahogy elvárják a felsővezetők, miközben a fejlesztési költségek is egy lufi szintjén duzzadnak, így minél több pénzt akarnak kisajtolni az átlagjátékosból…
Fares játékában nincsenek mikrotranzakciók. Ennek ellenére sikeres a Hazelight legújabb kooperatív játéka, ugyanis az It Takes Two után a Split Fiction is két játékost igényel. A március 6-án PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re megjelent játék 48 óra, azaz két nap alatt több mint 2 millió eladást hozott össze. Az Electronic Arts erre a játékra csak nem fog panaszkodni úgy, ahogy a Dragon Age: The Veilguard, illetve az EA Sports FC 25 esetében tette nem is olyan rég.
Gratulálunk Fares stúdiójának!
Forrás: WCCFTech