A Palworld mögött álló PockerPair közösségi menedzsere szerint a stúdiót az is megviselte, amikor a Nintendo pert akasztott a nyakukba.
A Palworldöt sokan úgy nevezik úgy, hogy „Pokémon, de puskákkal” a 2024 januári megjelenése óta. Az idei GDC-n John Buckley, a PockerPair közösségi menedzsere beszélt arról, hogy szerinte nagyon népszerű volt a játék berobbanása után utálni a játékot, mert egyfajta „benyomás-nyomtató” hatása volt. Buckley a vádakra is reagált, miszerint a Palworld állítólag tartalomalkotó (generatív) mesterségesd intelligenciát is használt. Régebben plagizálással is vádolták a játékot, de erre a stúdió vezérigazgatója, Mizobe Takuro anno reagált a Twitteren, és Buckley szerint ezután váltott a PockerPair offenzív áláspontra: a Pal Vote rendszert bevezették, és így a stúdión belül a fejlesztők szavaznak a művészek skicceire, vázlataira, és ami elnyeri a tetszésüket, ki lesz dolgozva.
„Itt állhatnék, és mondhatnám, hogy nem a mesterséges intelligenciával generáltuk a Palworldöt, de legalább öt ember ebben a teremben azt fogja mondani, hogy „hazug” vagyok… de ez a helyzet. Már valahogy feladtuk ennek ismétlését, de nem ezt tettük, , ígérem. Szerintem nagyon kevés cég tudna úgy túlélni egy Palworld utáni helyzetet úgy mint mi. Szerintem sok cég összeomlott volna a fenyegetések, a nyomás, a negatívumok alatt, de mi meg tudtuk tartani az összes alkalmazottunkat. Tovább tudtunk lépni, mert olyan szoros és összetartó vállalat vagyunk,” mondta Buckley.
A PockerPair új funkciókon is dolgozik eközben, így jön később a cross-play is. De mi a helyzet a Nintendóval? A nagy N pert indított a PockerPair ellen, és ezt szeptemberben jelentette be. Kb. 12,1 millió forintos kártérítést követelt a cég, mert három szabadalmat sértett meg a stúdió. Az egyik szerintük az volt, hogy a Pal Sphere nevű tárgy nagyon hasonlít a Pokélabdához, és a szabadalmakat a nagy N érdekes módon nem sokkal a Palworld megjelenése után tette. Buckley szerint lesújtó nap volt nekik a Nintendo lépése, és a PockerPair a közleményükben elnézést kért a rajongóktól, a helyzetet pedig eléggé szerencsétlennek nevezte.
„A Palworld kiadása előtt jogi ellenőrzéseket végeztünk, és Japánban tisztázva lett minden… Szóval amikor bejelentették a pert, nyilván azt gondoltuk, hogy „Mi van?”. Visszamentünk az ügyvédekhez, ők pedig felvették a kapcsolatot a bírósággal, és megkérdezték, hogy mi folyik itt. Ekkor jöttünk rá, hogy szabadalmakról van szó. A PockerPairnél szinte mindenki nagy rajongó, úgyhogy ez egy nagyon lehangoló nap volt, mindenki lehajtott fejjel az esőben sétált. Ez sok mindent megváltoztatott számunkra. Éppen a PlayStation verzió megjelenése előtt álltunk, épp a Tokyo Game Show-ra készültünk, szóval nyilvánvalóan vissza kellett vennünk egy kicsit, és biztonsági őröket kellett felvennünk, meg ilyesmi,” tette hozzá Buckley.
Legalább nem adták fel, és ez becsületes.
Forrás: PCGamer