A Kingdom Come: Deliverance fejlesztői egy összetett mesterséges intelligencia rendszert hoztak létre, de végül csak két NPC-nél alkalmazták. Matej Marko, a Warhorse Studios AI-programozója emlékeztet arra, hogy „ha egy funkciót be akarsz építeni, akkor támogatnod kell”, még akkor is, ha csak néhány karaktert érint.
Játékosok ezrei dicsérik a Warhorse Studios munkáját a Kingdom Come: Deliverance 2 lebilincselő világának megalkotásáért. A fejlesztőcsapat azonban már az első Kingdom Come: Deliverance játékban is rengeteg energiát fektetett a realisztikus környezet kialakításába, amit jól példáz egy összetett AI-funkció, amelyet végül mindössze két NPC-nél használtak.
A Warhorse Studios AI-programozója, Matej Marko a Game Developers Conference-en (via GamesRadar+) beszélt erről a részletről. „Van egy rész az NPC-k mesterséges intelligenciájában, amit Hosszútávú Mozgásnak hívunk. Ez például olyan mozgásokat irányít, mint az otthontól a munkahelyig vagy a kocsmáig való eljutás” – magyarázta. Alapvetően ez egy olyan rendszer, amely növeli a játékbeli élményt, mivel lehetővé teszi, hogy a karakterek élethűbben viselkedjenek.
Azonban ezt a funkciót az adott NPC erőforrásaihoz kell igazítani. Ha például egy karakternek van lova, akkor ennek a közlekedési módnak is szerepet kell kapnia a Hosszútávú Mozgás során. „Bizonyos NPC-knél ez úgy működik, hogy ha van lovuk, akkor azt használják bármilyen utazásra” – folytatta Marko. „De ennek rendkívül korlátozott a gyakorlati haszna, mert azt hiszem, a végén az egész játékban csak két NPC rendelkezett lóval. Ha egy funkciót be akarsz építeni, támogatnod kell.” Ez az apró részlet is jól mutatja a fejlesztők elkötelezettségét a realisztikus karakterek megteremtése iránt.
A Warhorse Studios már eldöntötte, mihez kezd a Kingdom Come: Deliverance 2 után
Amíg Marko ezt az anekdotát mesélte a Game Developers Conference-en, addig a Warhorse Studios többi munkatársa a jövőbeni terveik véglegesítésén dolgozik. A csapat biztosan be akarja fejezni a Kingdom Come: Deliverance 2 élményét három bővítéssel, de emellett céljuk az is, hogy lezárják ezt a korszakot, és egyszerre több játékon kezdjenek el dolgozni. Ezért is érdemes lesz figyelemmel kísérni ezt a stúdiót a következő években.
Forrás: 3DJuegos