MOZI HÍREK – A streaming piacra betörni nem könnyű feladat, tekintve a hatalmas versenyt. A Netflix továbbra is az etalon, de a mezőny egyre zsúfoltabb lett az évek során, és minden szereplő igyekszik olyan tartalmakat megszerezni, amelyek előnyt adhatnak nekik.
A tartalomgyártás viszont elképesztően drága, és az Apple láthatóan évről évre megtapasztalja ennek a súlyát. Bár az Apple TV+ kínálata tele van kiváló tartalmakkal, egy friss jelentés szerint a szolgáltatás masszív pénzügyi veszteségeket termel.
A The Information értesülései szerint két, az ügyet jól ismerő forrás azt állítja, hogy az Apple évente több mint 1 milliárd dollárt veszít az Apple TV+ működtetésén. A 2019-es indulás óta az Apple évente körülbelül 5 milliárd dollárt költött tartalomgyártásra, bár 2024-re ezt az összeget 500 millió dollárra csökkentették. Ezek a veszteségek más vállalatokat súlyosan érintenének, de az Apple-nek van egy nagy előnye, amely másoknak nincs.
Az Apple más termékekből kompenzálja a veszteségeit
Nem újdonság, hogy olyan streaming szolgáltatások, mint a Netflix vagy a Peacock veszteségeket könyvelnek el, különösen indulásuk után. Az Apple azonban más, mint a hagyományos médiaóriások, mert nem kizárólag a streaming üzletágából él. Az iPhone-ok, iPadek, MacBookok és más eszközök óriási eladásai ellensúlyozzák a streaming veszteségeket. A jelentések szerint az Apple 2024-ben 391 milliárd dolláros éves bevételt ért el. Ez lehetővé teszi számukra, hogy nagy költségvetésű projekteket finanszírozzanak, például a Killers of the Flower Moon-t (215 millió dolláros költségvetés, 158,8 millió dolláros globális bevétel), miközben továbbra is tiszteletben tartják a mozis premieridőszakokat.
Az Apple TV+ legnagyobb problémája továbbra is az ismertség hiánya, pedig a platform kínálata tele van minőségi tartalmakkal. Nemcsak a Martin Scorsese által rendezett Killers of the Flower Moon-t találhatjuk itt, hanem olyan sorozatokat is, amelyek folyamatosan nagy visszhangot váltanak ki a közösségi médiában. A Severance második évada mostanában rengeteg beszélgetés tárgya, a The Morning Show és a Ted Lasso pedig minden új évaddal rajongói érdeklődést és díjesőket hoz.
Az a tény, hogy az Apple-nek marketingproblémái vannak, szinte hihetetlen, hiszen termékei világszerte népszerűek. Mégis, úgy tűnik, a cég nem találta meg azt a formulát, amellyel tartalmait igazán mainstreammé tehetné. Például Miles Teller és Anya Taylor-Joy The Gorge című filmje sok pozitív kritikát kapott, de sok mozirajongó valószínűleg még nem is hallott róla. Az Apple nem tud minden projektjéből virális jelenséget csinálni, de elkötelezettsége a minőségi tartalmak iránt, még veszteségek árán is, mindenképpen tiszteletet érdemel.
Forrás: MovieWeb