A gamerek kétharmada még mindig régi játékokat nyúz – vajon miért nem izgatnak minket az újdonságok?

Egy friss iparági jelentés szerint tavaly a PC-játékosok által eltöltött összes játékidő kétharmadát legalább hatéves, vagy annál is régebbi játékokra fordították. Úgy tűnik, az új címek nem tudják kiszorítani az örökzöld kedvenceket.

 

A Games Developer Conference keretein belül bemutatott, immár harmadik alkalommal elkészített Newzoo jelentés érdekes adatokat közölt a játékosok 2024-es szokásairól, köztük a költésekről és a játékkal töltött időről.

A jelentés egyik legérdekesebb megállapítása szerint a játékosok továbbra is a régebbi, jól bevált címeket részesítik előnyben, szemben a 2024-es újdonságokkal.

A kutatás kimutatta, hogy tavaly a PC-játékosok az összes játékidő 67 százalékát olyan címekkel töltötték, amelyek legalább hat éve jelentek meg. A legnépszerűbb régi játékok között szerepelt a Counter-Strike 2 és GO (7,1%), a League of Legends (6,4%), a Roblox (6,2%), a DOTA 2 (5,8%) és a Fortnite (5,4%).

A PC-s játékidő további 25%-át olyan játékok tették ki, amelyek 2-5 évvel ezelőtt jelentek meg, míg a 2024-es új címek mindössze 8%-ot hasítottak ki a játékidőből.

Konzolos fronton kevésbé drasztikus, de még mindig jelentős a különbség: PlayStationön a játékidő 44%-a, Xboxon pedig 49%-a jutott a legalább hat éves címekre. Mindkét konzolnál az összes játékidő 15%-át tették ki a 2024-es játékok.

A jelentés szerint a konzolokon a 2024-ben megjelent játékok játékidejének felét három cím, a Call of Duty: Black Ops 6, az NBA 2K25 és az EA Sports FC 25 adta.

„Bár az összesített játékidő növekszik, az mégis koncentrált marad az AAA-címek körében, időnként egymást kannibalizálva” – állítja a jelentés, hozzátéve, hogy „a közönség idejéért vívott harc kiélezett és gyakorlatilag zéró összegű játszma.”

A Newzoo szerint 2024-ben egy átlagos Steam-felhasználó 10 különböző játékot játszott legalább két órán keresztül. Hasonló az átlag PlayStationön is (10), míg Xboxon valamivel alacsonyabb (9). „A játékosok egyre kevesebb játékra fókuszálnak, ezzel csökkentve az új megjelenések potenciális piacát” – állapítja meg a kutatás.

A jelentés emellett arról is beszámol, hogy a konzolos bevételek teljes áras játékokból mintegy 19,9 milliárd dollárt tettek ki 2024-ben, ami 14%-os visszaesést jelent 2023-hoz képest. A Newzoo ezt azzal magyarázza, hogy 2024 nem tudott versenyre kelni a 2023-as év olyan erős megjelenéseivel, mint például a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Spider-Man 2, Baldur’s Gate 3 és Super Mario Bros Wonder.

Forrás: VideoGameChronicles

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu