Az id Tech 8 engine olyasmi, amit talán nem csak az id Sofrware-nek kellene használnia (mi lett a Microsoft régebbi engine-megosztó terveivel?).
A DOOM: The Dark Ages az egyik leglátványosabb játéknak ígérkezik az idei felhozatalból. Ebben nagy szerepe van az id Software saját fejlesztésű engine-jének is, hogy nagy teljesítmény mellett is egy komplex játékvilágot nyújtson. Erről a Digital Foundry szerkesztői beszéltek a lent megtekinthető videóban, amit a sajtó számára elérhető demó verzióból hoztak össze. Ebben a verzióban nem volt path tracing, de a szokásos sugárkövetés (ray tracing = RT) igen, ami a DOOM Eternalhoz hasonlóan sugárkövetéses tükröződéseket és az Indiana Jones and the Great Circle után itt is sugárkövetéses globális megvilágítást tartalmazott. Mind a két játék az engine eggyel előbbi verzióját használja (id Tech 7).
A The Siege pályán rengeteg tükröződő felület található, ami nem volt teljesen elvárható, hiszen az előző két DOOM után egy sokkal természetesebb környezetre váltottak. Ez a változás az RT-s globális megvilágítást is ragyogóvá teszi, pontosabb megvilágítást biztosítva a hatalmas tereken keresztül, amelyeket szinte teljes egészében természetes fényforrásokkal, például tűzzel és napsütéssel világítanak meg. A dinamikus tárgyak hangsúlyozása és az előre elkészített („sütött”) világítás eltörlése miatt az említett tárgyak zökkenőmentesebben illeszkednek a környezetbe, ami kellemesebb vizuális élményt eredményez.
Az RT-s funkciók és a robusztus fizikaszimuláció mellett a DOOM: The Dark Ages a jelek szerint az Unreal Engine 5 Nanite-jához hasonló virtualizált geometriai rendszerrel is rendelkezik. Ezt még nem erősítették meg, de úgy tűnik, hogy egyes vizuális elemek viselkedése (például a LOD swapping hiánya erősen arra utal, hogy ezt a rendszert használják. A 60 FPS frame rate megcélzása ezzel a virtualizált geometriarendszerrel a képernyőn megjelenő nagyszámú ellenséggel, az RT-s megvilágítással és tükröződésekkel, valamint a fizikaszimulációval együtt megmutatja, hogy az engine mire lesz képes. Hogyan fogják mindezt konzolokon megvalósítani?
A DOOM: The Dark Ages május 15-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.
Forrás: WCCFTech



