A modderek figyelmen kívül hagyása hülyeség, állítja egy, ezzel befutott fejlesztő!

Ha valakinek, akkor neki el kellene ezt hinnünk, hiszen régebben modprojektekkel kezdett, ami felkeltette a figyelmet.

 

A moddolást gyakran a PC-s játékok egyik legjobb tulajdonságaként emlegetik. A modok tartanak életben akár másfél évtizede megjelent játékokat. Rengeteg fejlesztő alkalmaz moddereket a saját közösségükből, hogy főállású játéktervezőkké váljanak. Ám a modderek néha tartanak attól, hogy a szellemi tulajdonukat túlzottan féltő kiadók el fogják törölni a kemény munkájukat. Sok cég nagyon lassan fogadta el a játékai körül kialakult modding-szcénát.

A Splash Damage a Bethesdával közösen készítette a rendkívül mozgékony FPS-t, a Brinket. A Microsoftnak is besegített, amikor a The Coalitionnel dolgozott a Gears of War epizódokon; a 343 Industriesnek segített a Halo: The Master Chief Collection fejlesztésében. 2020 óta a kínai Tencent stúdiója, miután anyacégét, a Leyou-t felvásárolta. A stúdió azonban a Quake modokkal kezdte pályafutását. Például a Quake 3 Fortress hozzájuk kötődik. A csapat multiplayer pályáinak népszerűsége felkeltette az id Software figyelmét, így a csapat hivatalosan is dolgozhatott az általa moddolt játékokon. Ezek a korábbi modderek pedig elég nagy szabadságot kaptak, hogy rányomják a bélyegüket ezekre a régóta futó sorozatokra. Erről beszélt a PCGamernek a Splash Damage korábbi írója és tervezője, Ed Stern.

„A mod szcéna ipari elhanyagolása egyszerűen ostobaság. A modding nem csak a hálószobai fejlesztők számára létfontosságú út a készségek és a tapasztalatszerzéshez, hanem az iparág számára is ideális módja a tehetségek felkutatásának és fejlesztésének. Annyira rövidlátó, hogy nem támogatjuk. Mielőtt csatlakoztam, Paul Wedgwood a Quake III Fortress mod csapatából létrehozta a Splash Damage-ot, és az id Software által fejlesztett többjátékos FPS lövöldözős játék DNS-e átfutott rajta. A pokolba is, az első három IP, amivel dolgozhattunk, a Doom (Doom 3 multiplayer), a Wolfenstein (Enemy Territory) és a Quake (Enemy Territory: Quake Wars) volt.

Egyikünk sem készített korábban játékot. Ez őrület. Fogalmunk sem volt róla, milyen szerencsések vagyunk. Akkoriban még nem igazán gondolkodtunk nagy értékű kereskedelmi IP-ben. Inkább csak arra gondoltunk, hogy „Ó, b**sza meg, csinálhatunk egy igazi Quake játékot? Bromley-ban!?” A gondolat, hogy segíthettünk meghatározni a Strogg és a Quake kanonikus háttértörténetét, még mindig nagyon furcsának tűnik. Az id Software elég szabad kezet adott nekünk, hogy az egyik koronaékszerükkel játszhassunk, nagyon nagylelkűek voltak kreatív szempontból,” mondta Stern.

Ezt a Take-Two-nak vagy a Nintendónak is el lehetne magyarázni…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)