Első játékát remegve mutatta be az E3-on, most pedig olyan ambiciózus nyílt világot épít, amelyet egy szóval lehetne jellemezni: szabadság. Az Unravel társkészítője, Martin Sahlin új játéka, a Hela egy fizikán alapuló, szívmelengető kaland lesz.
El tudnád képzelni, hogy egy mágikus képességekkel rendelkező kis egérként barangolsz egy svéd táj ihlette nyílt világban, rejtvényeket oldasz meg és egy idős boszorkánynak segítesz? Martin Sahlin – aki 15 éve az Unravelt mutatta be remegő kézzel az E3-on – ezúttal a Helával tér vissza: egy olyan felfedezős kalandjátékkal, amely az Unravel Two kooperatív alapjaira épít, de megszabadul a mechanikai korlátoktól, és az indie szcéna egyik legizgalmasabb címének ígérkezik.
A Helában a játékosok egy boszorkány hűséges társát, egy bátor kis egeret alakítanak, aki egy varázserejű, béka alakú hátizsákkal tud ugrani, siklani, úszni, mászni és környezeti rejtvényeket megoldani. Sahlin – aki immár nem az EA kötelékében dolgozik – célja, hogy előző játékának kooperatív szemléletét továbbfejlessze egy nemlineáris, felfedezésre ösztönző struktúrával.
Bár egyedül is játszható, a Hela igazi varázsa a közös élmény. Az Xbox zártkörű bemutatóján kiderült, hogy lokális osztott képernyős kooperatív módot is kínál – ami ritkaságszámba megy 2025-ben –, vagy akár három barátunkkal is játszhatunk online. Ha egyedül játszunk, a Shade rendszer gondoskodik arról, hogy mesterséges társainkkal is megoldhassuk a feladványokat: karakterünk másolatait idézhetjük meg segítségként.
Hela egy olyan játék, ahol szabadnak érezhetjük magunkat
A bemutatón több újságíró is a Goat Simulator „korlátlan szabadságát” említette. Bár a Hela nem épít az abszurd humorra, lelke mégis kedves, hangulata pedig a svéd Midsommar fesztiválon hallható hegedűzenére emlékeztet. A világ fizikán alapul, és az a célja, hogy játszani engedjen a lehetetlennel: rövidebb utakat találni, őrült módon megoldani rejtvényeket, és a kreativitásunkra hagyatkozni.
A hátizsákként szolgáló békák – valódi békák! – kulcsfontosságú szerepet játszanak. Felfújják magukat, így siklani tudunk; nyelvükkel felragadunk tárgyakra, lengünk vagy kapaszkodunk; és akár egy nyelvláncot is képezhetünk, hogy egy nyúlhoz csatlakozva átszáguldjunk a térképen. Nem minden barátságos azonban ebben a világban: a svéd hegyekben megbúvó, több szintes parasztház környezete is tele van veszéllyel. Leselkednek ránk ragadozók is, akiket csak kreatív megoldásokkal kerülhetünk ki.
„A játékunk arra való, hogy kísérletezz vele” – mondta Arvid Rongedal hangdizájner a prezentáción. „Hiszünk abban, hogy a játékosnak szabad kezet kell adni.” A rendszer engedi, hogy deszkát használjunk tutajként, miközben barátunk egy békás siklóval vitorlát formál. Akár focizni is lehet benne – és ez nem vicc.
A Hela azonban nemcsak gyönyörű, de szívet melengető történeteket is mesél. Az első küldetések egyike Holgerhez, az idős hangszerkészítőhöz vezet, aki szeretné megőrizni a nyár emlékét, amit unokájával töltött. Ezek a hétköznapi varázslattal átszőtt történetek teszik igazán különlegessé ezt a játékot.
Martin Sahlin ma már a svédországi Windup Games fejét vezeti, a MY.GAMES egyik ambiciózus leányvállalatát. A Hela még nem kapott megjelenési dátumot, de az eddig látottak alapján méltán lehet a következő év indie szenzációja.
Forrás: 3djuegos



