A Cloud Imperium Games (CIG) lassan eljuthatna a célvonalig, mert mát tizenhárom éve áll a Star Citizen fejlesztés alatt…
A 2025-ös év elején Chris Roberts, a CIG vezérigazgatója már megint azt skandálta, amit már sokszor hallottunk, miszerint közelebb vannak mint valaha ahhoz, hogy a Star Citizen végre elérje az 1.0 verziót. Persze Roberts részletekbe nem bonyolódott. A Star Citizen, illetve annak egyjátékos komponense, a Squadron 42 mostanra egy szinte hihetetlen mérföldkőhöz érkezett, ugyanis már több mint 802 millió dollárt szedett össze a játékokhoz a CIG az első közösségi finanszírozás óta, ami 2012-ben történt. Ez pofátlanul magas összeg egy olyan játéknak, ami még mindig nem jelent meg teljes egészében.
A Star Citizen eleinte tisztán crowdfunding-projektként indult. Aztán a CIG évekig mikrotranzakciókkal finanszírozta a játékot (itt fizetős alfahozzáférés, amott előfizetések és merch tárgyak, itt pedig elképesztően drágának nevezhető űrhajók). Ennek ellenére a CIG továbbra is úgy tekint minden vásárlást, mint a Star Citizen valósággá válását szolgáló felajánlást. Van, aki csillogó szemekkel támogatják Roberts elképzelését, mások pedig csak röhögnek azokon, akik nem kevés összeget dobnak ki a játékon belüli űrhajókra…
A Star Citizen 2022 óta minden évben több mint 100 millió dollárt keresett, és továbbra sincs arra mutató jel, hogy ez megváltozna (belassulna). A CIG játékának alfájának 4.0 verziója decemberben jelent meg, és többek között bevezette a szerverhálózást (server meshing), amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy zökkenőmentesen utazhassanak a különböző területek között. Ennek ellenéré a közel egy évtizeddel ezelőtt kezdődött alfa még messze nem teljes a funkciók terén. A CIG ígérete szerint a kész Star Citizenben lesz teljes kampány, játékosbázisok, EVE-stílusú játékosvezérelt gazdaság és különböző kraftolási rendszerek is.
Most már komolyan az a kérdésünk, hogy tényleg megjelenik a Grand Theft Auto V ÉS a Grand Theft Auto VI is, miközben a Star Citizenre várunk…?
Forrás: PCGamer



