Miért ne kaphatnának díjat a videojátékos kaszkadőrök is? A The Witcher 4 előzetese után ez nem kérdés

Mostantól a kaszkadőrök is nyerhetnek Oscart – és ha megnézed, hogyan készült a Vaják 4 előzetese, rájössz, hogy a videojátékok világában is kijárna nekik az elismerés. A látványos effektekre specializálódott lengyel Platige Image stúdió kulisszák mögötti felvételeket tett közzé a The Game Awards 2024-es trailer munkálatairól – és az egész egyszerűen lenyűgöző.

 

A Vaják 4 mozi szintű előzetese, amelyet a 2024-es The Game Awards-on mutattak be, maradandó nyomot hagyott a közönségben látványos képi világával és nar ratív erejével. Ma, április 16-án, öt hónappal később is sokan álmodunk arról, hogy Ciri bőrébe bújva visszatérhetünk a Kontinensre, és követhetjük Geralt útját. A Platige Image – a vizuális effektekre specializálódott lengyel stúdió – most még jobban megnehezíti a várakozást, mivel megmutatta, hogyan zajlott az előzetes forgatása, ahol a szakemberek munkája már-már a varázslat határait súrolja.

 

Kivételes motion capture munka a Vaják 4-hez

 

A projektet a Platige Image készítette a CD Projekt RED szoros együttműködésével, hogy életre keltsék ezt az új, Ciri főszereplésével készülő epizódot. A gyártást napokig tartó tervezés előzte meg, amelyet motion capture felvételek követtek. Ezek során nemcsak összetett harcjeleneteket koreografáltak, hanem olyan lényeket is megalkottak, mint a Bauk – egy szörnyeteg, amely több különböző bestia jegyeit egyesíti magában.

A Bauk létrehozása különösen nehéz feladat volt. Fizikai modellt készítettek a fejéről és a karjairól, amit négy operátor mozgatott egyszerre, hogy életre keltsék a mozdulatait. Ez a megoldás lehetővé tette, hogy az animátorok valósághűen rögzítsék Ciri és a lény közötti kölcsönhatást, amiből egy dinamikus és rendkívül realisztikus harcjelenet született.

Az előzetes filmes hangulata a digitális környezetbe adaptált hagyományos forgatási technikáknak is köszönhető. A csapat különböző lencsékkel és kamerabeállításokkal kísérletezett, hogy olyan vizuális hatásokat idézzenek elő – mint a torzulások vagy fénybecsillanások –, amelyeket aztán az Unreal Engine 5-ben digitálisan újrateremtettek. Ez a precíz technikai munka egy olyan látványvilágot eredményezett, amely a mozi és a videojáték határán egyensúlyozik.

A Platige Image és a CD Projekt RED – akik korábban a Netflix The Witcher: Sirens of the Deep animációján is együtt dolgoztak – most is bizonyították, hogy a digitális szórakoztatóiparban dolgozó kaszkadőrök és motion capture színészek munkája igenis megérdemli az elismerést. Az Akadémia friss döntése, amely külön kategóriát vezetett be a „Kaszkadőrtervezés Kiemelkedő Teljesítményéért”, jó irány, és bőven itt lenne az ideje, hogy a videojátékos szakmában is hasonló díjakat alapítsanak. Pláne, ha megnézzük, milyen elképesztő dolgokra képesek ezek az emberek azért, hogy látványos jelenetek kerüljenek a képernyőre.

Összességében a Vaják 4 előzetese nemcsak egy új kaland ígéretét hordozza, hanem új szintre emeli azt is, amit ma egy játékos elvárhat egy játék trailerétől. Hogy ez az új mérce végül a kész játékban is visszaköszön-e, az még kérdéses – az viszont biztos, hogy addig még hosszú az út. A CD Projekt új szerepjátéka ugyanis egyelőre nem rendelkezik hivatalos megjelenési dátummal, és a legkorábbi várakozások szerint is csak 2027-ben érkezhet.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.