Tipikus Bethesda: kiadtak egy hotfixet, amihez kelleni fog egy másik… jó, tudjuk, hogy a Virtuos fejlesztette a játékot, de azért mégis a Bethesdára jellemző ez!
Ha a Microsoft Store-on keresztül játszunk a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastereddel, akkor valószínűleg azért tesszük, mert a játékot a PC Game Passon keresztül érjük el. Itt kapunk egy hotfixet, amit viszont jobb, ha mások nem kapnak meg (és nem is fognak, így aki esetleg a Steamen játszik, nem kell attól tartania, hogy ugyanebbe a hibába futnának…).
Ez a frissítés 2 GB-os méretében, és elvileg a cross-play miatt bukkant fel. Ha a PC-s elmentésünket betöltöttük Xbox Series-en, akkor a felbontási beállításainkat is átvitte, így a feljavított Cyrodiil a tévén eléggé furcsán nézhetett ki. A hotfix azonban teljesen eltávolította a felskálázási opciókat, így a DLSS és a képkocka-generálás eltűnt a beállítások közül azoknak, akik Windows vagy Xbox Store-on keresztül töltötték le az Unreal Engine 5-re átültetett játékot, ami a héten bukkant fel hosszú pletykálás után.
Sokaknak ezek a grafikus beállítások elég fontosak nevezhetőek. Míg a szennívíz-csatornás tutorialban könnyen elérhetünk egy korrekt frame rate-et, de ez pillanatok alatt megváltozhat, amikor kilépünk az Oblivion nyílt világába, így a 30 FPS is nehézkes lehet még a kikapcsolt sugárkövetés (ray tracing) mellett is. A képkocka-generálás még egy erősebb konfigon is már-már nélkülözhetetlen lett a közönség nagyobb részének. Ezért nem csoda, hogy a Bethesda közösségi menedzsere reagált a Redditen:
„Először is, köszönöm mindenkinek a szuper gyors visszajelzést a mai hotfixről. A hotfix, amit ma élesítettünk, néhány backend finomítás volt, és semmi közvetlen hatással nem volt a játékmenetre, de láttuk, hogy néhány Microsoft Store-os játékos kezelőfelületes beállításait érintette a grafikai beállításoknál, konkrétan a felskálázással és az anti-aliasinggel kapcsolatban. A Microsoft Store hotfix előtt beállított grafikai beállítások továbbra is engedélyezve vannak és normálisan működnek, csak átmenetileg nem tudod beállítani ezeket a beállításokat a beállítások felhasználói felületével kapcsolatos probléma miatt. A csapat átnézi és kidolgozza a megoldást, amint tudunk, további információkat osztunk meg,” írta a Bethesda embere.
Igen ám, de a felhasználók jelentik, hogy ez nem így van. A válaszok között sokan arról beszélnek, hogy a DLSS, az FSR és a képkocka-generálás is ki van kapcsolva. Néhányan arról is beszámolnak, hogy a beállításaik figyelmeztetés nélkül Ultráról High-ra csökkentek. Várhatóan a hét elején érkezik egy hotfix erre a hotfixre…



