Borderlands 4: végre megszabadulunk a 3. rész legidegesítőbb baromságától – a zsákmány most tényleg számítani fog
Ez volt a Borderlands 3 egyik legnagyobb hibája, de a folytatásban nem tér vissza. A Gearbox radikálisan újragondolta a loot rendszert. Az amerikai fejlesztők alaposan visszavették a túlzó tárgyszórási arányokat, hogy újra értéket adjanak a megszerzett cuccoknak.
A tegnap esti State of Play műsor legnagyobb durranása kétségkívül a Borderlands 4 volt. A Gearbox új looter shooterét középpontba állító, 20 perces PlayStation-bemutató részletesen bemutatta, mivel készül az amerikai stúdió a nagy visszatérésére. Az egyik legfontosabb üzenetük egyértelmű volt: minél jobban el akarnak távolodni a Borderlands 3-tól. A texasi csapat világossá tette, hogy nem követik el még egyszer ugyanazt a hibát a loot rendszerrel, és vissza akarják hozni azt a bizsergető érzést, amikor tényleg különleges tárgyat találunk.
A Gearbox vissza akarja hozni a „jó loot varázsát” a Borderlands 4-be
Habár a Borderlands 3 jelenleg is 84%-os pozitív értékeléssel bír Steamen, sok játékos szerint a második rész szintjét nem érte el, és az egyik legtöbb kritikát a zsákmányrendszer kapta. A túl gyakori legendás tárgyak teljesen leértékelődtek, elveszett a ritka loot varázsa. A fejlesztők most ennek orvoslására teljesen újragondolták az esési arányokat, és átdolgozták a felszerelések fejlődési rendszerét is.
„A Borderlands 3 esetében túl gyakran estek legendás fegyverek” – ismerte el Graeme Timmins, a Borderlands 4 kreatív igazgatója az élő bemutató során. – „Ez nemcsak leértékelte ezeket a tárgyakat, hanem minden mást is kevésbé értékessé tett.” A fejlesztők célja most az, hogy visszahozzák a zsákmányszerzés varázsát: olyan rendszert alkottak, amelyben minden talált tárgy különlegesebbnek tűnik, a ritkaság újra számít, és látványosabb kinézetet is kaptak a fegyverek. „Keményen dolgoztunk azon, hogy a zsákmány minden eddiginél kielégítőbb legyen” – tette hozzá Timmins.
„Keményen dolgoztunk azon, hogy a zsákmány minden eddiginél kielégítőbb legyen”
A játék leglátványosabb újdonságai közé tartozik az öt új fegyverhely, három új gyártó, valamint a „Licensed Parts” rendszer bevezetése. Ez lehetővé teszi, hogy különféle márkák alkatrészeit és képességeit kombináljuk egyetlen fegyverbe, drámaian megnövelve a testreszabási lehetőségeket. A játékos kreativitás még sosem számított ennyit.
A Gearbox egyelőre nem árulta el, hogyan fog működni a játékon belüli gazdaság, vagy hogy marad-e a játékosok közötti csere lehetősége, de egyértelmű, hogy teljes szemléletváltás történt a zsákmányrendszer terén. A mennyiség helyett mostantól a minőségen van a hangsúly, és a Borderlands 4 célja, hogy minden megszerzett tárgy valóban jutalomnak érződjön – legyen szó veterán játékosról vagy új belépőről.
Forrás: 3djuegos



