A GTA 6 megint csúszik – A Rockstar sosem a pontosságáról volt híres

Furcsa is lett volna, ha a GTA 6 nem késne. A Rockstar Games ugyanis soha nem arról volt ismert, hogy időben adja ki a játékait. Az elmúlt húsz évben gyakorlatilag egyetlen nagy címük sem jelent meg halasztás nélkül.

 

Csak néhány órával ezelőtt tört meg a csend, és jött a hír, amit játékosok milliói reméltek, hogy sosem kell majd hallaniuk: a GTA VI végül nem jelenik meg 2024-ben PS5-re és Xbox Series X|S-re. Hónapok óta semmi konkrétumot nem lehetett tudni, sokan a Take-Two Interactive következő részvényesi gyűlésétől várták a választ, de végül a Rockstar ma jelentette be hivatalosan, hogy még szükségük van egy kis időre ahhoz, hogy olyan játékot készítsenek, ami méltó a rajongókhoz. Fájdalmas bejelentés, de sokan számítottak rá.

Egyrészt a marketing hiánya kilométerekről gyanús volt, másrészt pedig a Red Dead Redemption 2 készítői sosem voltak híresek az időzítés pontosságáról. Ahogy arra a 3DJ Latam kollégái is emlékeztettek korábban, a Rockstar hosszú múltra visszatekintő késéseiről ismert, és a GTA 6 sem lesz kivétel. A fejlesztő mindig is maximalista volt a játékaival kapcsolatban, különösen a zászlóshajónak számító címeknél. Persze nem minden csúszás volt technikai okokra visszavezethető – a GTA III például egészen más miatt késett.

 

Amikor a GTA III a 9/11 miatt késett

 

A PS2-re és Xboxra megjelent legendás trilógia első darabja eredetileg 2001. október 2-án került volna boltokba, alig egy hónappal a New Yorkot megrázó terrortámadások után. A Liberty City ihletadó városában történt tragédia a Rockstar alkalmazottait közvetlenül érintette – az irodájuk csupán néhány sarokra volt a Ground Zerótól –, így a stúdió október 23-ra halasztotta a premiert. Ebben a légkörben nehéz volt dolgozni, és emellett több tartalmi módosítás is történt, hogy érzékenyebben közelítsenek a történtekhez.

„A játék 1%-a változott. Egyetlen küldetést töröltünk, amely terroristákra utalt, és néhány apróbb esztétikai dolgot is módosítottunk (autók részletei, rádiós párbeszédek stb.)” – nyilatkozták a GTA III tizedik évfordulóján a VidaExtra-nak. A legnagyobb változás a borítót érintette, amelyről eltávolították a robbanásokat, és ezzel kialakult az a stílus, amely ma már az egész szériát meghatározza.

 

Bully, The Warriors, Red Dead Redemption…

 

Ezzel a csúszással tulajdonképpen hagyományt teremtett a Rockstar, amely azóta számos más címüket is érintette. A The Warriors – a kultikus film alapján készült akció-kalandjáték – például a 2004-es megjelenést 2005-re halasztotta, mivel a stúdió a GTA: San Andreas-ra koncentrált, amely végül szintén késett, igaz, csak egy hetet: október 19-ről 26-ra. A Bully sem jelent meg a 2005-ös szezonra, csak egy évvel később érkezett.

A legnagyobb csúszást talán a Max Payne 3 szenvedte el. A játék eredetileg 2009 karácsonyára volt beütemezve, de többször is elhalasztották, míg végül csak 2012. május 15-én látta meg a napvilágot – két és fél évvel az eredeti dátum után. Két évvel korábban, 2010. május 18-án érkezett meg a Red Dead Redemption, amelyet eredetileg öt hónappal korábban szerettek volna kiadni. Egyedül a Table Tennis játék tűnik a Rockstar-átok kivételének!

 

Grand Theft Auto IV és V – és most VI

 

Ha visszatérünk a Rockstar fő sorozatához, a GTA-rajongók már hozzászokhattak a csúszásokhoz: a legutóbbi két rész (illetve most már három, ha a GTA 6-ot is számítjuk) rendre hónapokkal később jelent meg, mint ahogy eredetileg ígérték. A GTA IV 2007 októberére volt tervezve, de végül csak 2008. április 29-én jelent meg. A Grand Theft Auto V esetében is csúszás történt: a tavaszi premier helyett 2013. szeptember 17-én futott be. Végül a sort a Red Dead Redemption 2 zárja, amelyet 2017 őszére ígértek, de végül csak 2018. október 26-án került a boltokba – kétszeri halasztás után. És még nem is beszéltünk a PC-s változatok rendszeres, különösen frusztráló késlekedéséről…

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)