Miközben sokan bírálják a Nintendo Switch 2 fizikai formátumát, a CD Projekt úgy gondolja, hogy a helyes út a „plug and play” élmény. Jan Rosner, a lengyel stúdió üzletfejlesztési alelnöke szerint a Nintendo közönsége továbbra is ragaszkodik a teljes játékot tartalmazó kazettákhoz.
A Nintendo Switch 2 bemutatása után rengeteg reakció, komment és kritika érkezett a játékosközösség részéről. A játékok árazása mellett sokakat felháborított az is, hogy több fizikai kiadású játék csak úgynevezett Game Key Card formátumban jelenik meg – vagyis olyan kazettán, amely nem tartalmazza teljes egészében a játékot, hanem csak elindítja annak letöltését a konzolra. Természetesen ez a megoldás nem az egész kínálatra lesz jellemző, és olyan csapatok, mint a CD Projekt RED, eleve elvetették ezt a lehetőséget a Cyberpunk 2077 esetében. A lengyelek szerint ez nem a helyes irány.
A CD Projekt üzletfejlesztési alelnöke, Jan Rosner a The Game Businessnek adott interjúban beszélt a Cyberpunk 2077 Switch 2-verziójáról, valamint a Nintendohoz fűződő kapcsolatukról. Elmondása szerint azért döntöttek egy teljes játékot tartalmazó kazetta mellett, mert „igyekeztünk a játékosok szemszögéből nézni a dolgot”. Hozzátette: „ez egy komoly tanulság volt az eredeti Switch idejéből.” Majd így folytatta: „Az eredeti Switch belső tárhelye sokkal kisebb volt, mint most. Egy olyan játék, mint a The Witcher 3, a belső memóriád 80%-át elvitte volna, ha nem volt külső SD-kártyád.”
Rosner szerint „egy plug-and-play élmény nagyon menő dolog”, és az első Switch generációja megmutatta, hogy a Nintendo-játékosok nyitottak erre a formára. „Kezdetektől célunk volt, hogy ezt elérjük” – mondta. A beszélgetés során megemlítette, hogy sok fejlesztő és kiadó választotta a Game Key Card megoldást a Switch 2-re készülő címeikhez, de a CD Projekt nem akar ebbe az irányba menni. „Nem arról van szó, hogy mindenáron érvényesíteni akarjuk az akaratunkat” – tette hozzá. „A fizikai boltokban a Nintendo továbbra is erős, és úgy általában véve a dobozos eladások sem tűnnek el egyhamar. Nem gondolom, hogy kizárólag digitális jövő várna ránk.”
Ez különösen fontos a Nintendo közönsége számára
Bár sok játékos és iparági szereplő a digitális terjesztés mellett érvel, a CD Projekt úgy látja, még mindig van létjogosultsága a teljes játékot tartalmazó kazettáknak. Más cégek – például a Nightdive Studios – nyíltan bírálták a Nintendo döntését, mondván, hogy ez a formátum visszalépés a játékmegőrzés szempontjából. Volt, aki még erősebben fogalmazott: az egykori Far Cry-rendező szerint „a Nintendo úgyis eléri, amit akar.”
Rosner így összegezte: „Újra csak azt tudom mondani: ez a Nintendo-játékosoknak különösen számít. Lehet, hogy mi is megoldhattuk volna máshogy, de van ennek értelme? A helyes döntés az volt, hogy a játék kazettára kerül, plug-and-play formában.” Végezetül más fejlesztők felé is üzent: „Ne becsüljük alá a fizikai kiadásokat. Ez a forma nem fog eltűnni, és a Nintendo közönsége valóban értékeli, ha egy fizikai kiadás igényesen van elkészítve.”
Forrás: 3djuegos



