Valóban: ha a 90-es évek árazását inflációval áthozzuk napjainkra, akkor attól még mindig elmaradásban vagyunk.
A játékok ára 2020-ban kezdett emelkedni, de ha öt évvel ezelőtt ez még nem is történt volna meg, a PlayStation korábbi elnöke, Yoshida Shuhei szerint előbb-utóbb több okból is bekövetkezett volna az áremelkedés. A PlayStation Inside-nak adott interjúban a játékok árának emelkedéséről kérdezték, ami a Nintendo Switch 2 megjelenésével normalizálódhat. A korábbi PlayStation-elnök szerint attól függetlenül, hogy ki lépett volna először, biztosan jött volna a drágulás.
Yoshida szerint az infláció valós és jelentős, és az, hogy a játékosok egyre ambiciózusabb játékokat várnak el a növekvő gyártási költségekkel együtt, olyan kombináció, amely csak növelheti a játékok árát. Hozzátette, hogy a fejlesztési költségeket kordában tarthassák, és továbbra is olyan AAA-játékokat készítsenek, amelyeket a közönség megvesz, az iparág szereplői igyekeznek diverzifikálni a bevételeiket. Ezért vannak remasterek, remake-ek és PC portok, mivel ezek egyszerű megoldást jelentenek arra, hogy profitot hozzanak az új játékok finanszírozásához. Az AAA-játékok finanszírozásában az előfizetéses szolgáltatások és a GAAS-címek (game-as-a-service) is segítenek.
A korábbi PlayStation-vezető úgy véli, hogy meg kell találni az egyensúlyt a fejlesztési költségek és a játékárak között. A Grand Theft Auto VI nyilvánvalóan egy ilyen eset lesz (itt nem tartjuk kizártnak, hogy ezért a Take-Two 100 dollárt, azaz 40 ezer forintot fog elkérni), de a nemrég megjelent Clair Obscur: Expedition 33 megmutatta, hogy szűkebb csapatokkal és költségvetéssel is lehet kiváló játékot kiadni a minőség rovására.
Nemcsak a Nintendo, hanem a Microsoft is emeli játékai árát a közeljövőben. Bár a kiadó az Xbox Series megjelenésekor nem emelte a játékok árát, az idei karácsonyi rohamtól kezdve néhány játékának ára 80 dollár lesz (úgyhogy készüljünk arra, hogy az idei Call of Duty 32 ezer forint lesz). Az Xbox Series X árát is emelték világszerte…
Forrás: WCCFTech, PlayStation Inside



