Mark Darrah szerint ez az év hatalmas fordulópont volt a BioWare számára, ami addigra már kilenc éve volt az Electronic Arts birtokában.
A Dragon Age: The Veilguard legjobb esetben is átlagos eredményeket hozott össze (ami miatt nem csoda, hogy a PlayStation Plus Essential kínálatába pár hónappal a megjelenés után már bejutott), és ez vezetett a BioWare újabb elbocsátásaihoz. Ez volt az utolsó igazi esélye a stúdiónak, hogy a Mass Effect: Andromeda és az Anthem után bárkit is meggyőzzön arról, hogy még mindig van benne potenciál. Mark Darrah, a stúdió veteránja, aki több mint 20 évig dolgozott ott, mielőtt 2020-ban elhagyta a stúdiót, elárulta, hogy a BioWare csontjait valójában ennél jóval korábban törték el.
Darrah a YouTube-csatornáján közzétett komor beszámolójában elmagyarázza, hogy 2017 volt valójában az az év, amikor a BioWare összeomlott. Miután a Dragon Age fejlesztőit kétszer is átirányították, hogy először a Mass Effect: Andromedán, majd az Anthemen dolgozzanak, a csapat ezután olyan ukázt kapott, hogy élő szolgáltatású (live service) játékot csináljanak, de ebből a kiadó végül kihátrált.
„Bárcsak ez soha ne történt volna meg. Bárcsak az a fordulat soha ne történt volna meg. Az Electronic Arts azt mondta, hogy a Dragon Age 4 legyen live service, mi pedig azt mondtuk, hogy nem tudjuk, hogyan kell ezt csinálni, alapvetően elölről kellene kezdenünk a projektet. Ez a Dragon Age vezetőségének szétszakadásához vezetett. Ez végül hatalmas változásokat okozott a projektben, a csapat összetételében és a kultúrában. Ebben az időben a Dragon Age egy olyan célt követett, amit végső soron nem akart elérni. De megtesz minden tőle telhetőt, de miközben mindent megtesz, alapvető módon megváltoztatja a projekt természetét. Így 2017 végéhez közeledve olyan állapotban vagyunk, hogy szinte mindenki az Anthemen dolgozik, de a Dragon Age a fő vezetőség nagy része nélkül fut.
E változás során az Electronic Arts és a BioWare drámaian megrongálta a kapcsolatot velem, de a BioWare sok más, rangidős tagjával is. Mert olyan dolgokat mondtak, amik nem történtek meg, olyan biztosítékokat adtak, amik nem váltak valóra. Ahogy kilépünk 2017-ből, a BioWare mássá változott. Arra koncentrál, hogy live service-t készítsen az Anthemben, elvesztette a Montréalban levő stúdióját és most ebben az új állapotban lép a jövőbe. Az Electronic Arts stúdiókat vásárol, majd felemészti őket, és kezdik elveszíteni a kultúrájukat az általános EA-kultúrában. Úgy érzem, hogy 2017 az, amikor az EA befejezte a BioWare megemésztését, amelyet kilenc évvel korábban, 2008-ban vásároltak meg,” mondta Darrah.
És tény: a kiadó rengeteg stúdiót vett meg, és jelentős részük megszűnt létezni a Pandemictől kezdve a Westwoodig…
Forrás: PCGamer



