A Borderlands 4 atyja szerint a játék költségvetése több mint kétszerese a harmadik részének, de azt még ő maga sem tudja, mennyiért fogják árulni – ez pedig egyre több játékosban kelt aggodalmat.
A Borderlands 4 a Gearbox eddigi legambiciózusabb vállalkozása a looter shooter műfajban: nyitott térképek töltőképernyők nélkül, teljesen újragondolt fegyverrendszer, valamint nehezen megszerezhető legendás loot – mindez válaszként a Borderlands 3 kritikáira. A rajongók már most izgatottan várják az FPS-sorozat következő felvonását, amelyhez a stúdió jókora büdzsét rendelt hozzá, hogy valóban új szintre emeljék a szériát.
Az ár viszont továbbra is rejtély – még a készítők számára is. A PAX East rendezvényen Randy Pitchford, a Gearbox vezérigazgatója elismerte, hogy fogalma sincs, mennyibe fog kerülni a Borderlands 4, amikor szeptemberben megjelenik. Azt sem zárta ki, hogy az ár akár 80 dollár is lehet, hasonlóan a Mario Kart Worldhöz vagy az Xbox következő generációs címeihez, amelyek szintén drágábbak lettek a közelmúltban. A bizonytalanságot az iparág „csillagászati költségvetéseivel” indokolta.
80 dollár lesz a Borderlands 4?
Pitchford szerint a Borderlands 4 fejlesztése „több mint kétszer annyiba került”, mint a harmadik részé. „Megmondom az igazat. Nem tudom. Ez az igazság. Egyszerűen így van. Furcsa időket élünk. Egyrészt van egy versenypiaci nyomás, ahol a döntéshozók minél több példányt akarnak eladni, és számolniuk kell az árérzékeny játékosokkal. Vannak, akik még a kiadók között sem szeretnék, hogy emelkedjenek az árak.”
„Másrészt viszont ott a valóság: a játékfejlesztés költségei emelkednek, és ehhez jönnek még a fizikai kiadásokhoz kapcsolódó díjak is. Egyre bonyolultabb a helyzet. Szóval őszintén szólva, nem tudom, mennyi lesz a végleges ár. Az alapfilozófia az, hogy azt akarjuk: az emberek megvegyék a játékot, hogy legyen forrás a további fejlesztésekre, de azt is, hogy minden játékos úgy érezze, megérte az árát. Hamarosan meglesz a végleges ár – erről a kiadó dönt majd.”
Forrás: 3djuegos



