Christopher Dring, a The Game Business társalapítója egy olyan kommenttel élt egy podcast során, amit később tisztáznia is kellett.
Az Xbox jelenlegi multiplatform stratégiája egyes kiadókat és fejlesztőket értetlenül hagy… olyannyira, hogy a PlayStation megszilárdult piaci dominanciájára való tekintettel már nem látják szükségét, hogy játékukból Xbox-verzió is készüljön. Dring a lent beágyazott podcastben beszélt a konzolpiac jelenlegi helyzetéről, kiemelve, hogy a Sony platformja minden korábbinál jobban dominál. Szinte minden idei Xbox-játék már a megjelenés napján elérhető PlayStation 5-re is (DOOM: The Dark Ages, Gears of War: Reloaded), míg például az Avowed és a South of Midnight egyelőre csak Xboxon jelent meg.
A multiplatform stratégia árnyoldalai
Bár a stratégia üzletileg működhet, mivel a Microsoft által PlayStationre kiadott játékok kiválóan teljesítenek, a fejlesztők egy része nem érti az irányt. Szerintük, ha a Microsoft saját hardverét háttérbe szorítva más rendszerekre is kiadja a címeket, akkor nincs motiváció az Xbox-portok fejlesztésére. Ezért Dring szerint a Microsoftnak egyfajta egyensúlyt kell találnia a jövőben.
Bár a jelenlegi stratégia mást sugall, nem az Xbox Series S és X lesz a Microsoft utolsó konzolja. A cég már dolgozik a következő generáción, amiben helyet kap egy Asusszal közösen fejlesztett kézikonzol, valamint a Series X utódja is, ami a vállalat legnagyobb technikai ugrása lehet. Ugyanakkor az emelkedő költségek és piaci kihívások miatt még sok minden változhat.
Dring reagál a félreértett mondatára
Apparently a line I said in my podcast has been picked up. It was the one around some publishers/developers being baffled by Xbox’s strategy of putting games on PS5, and questioning why they’d support Xbox if they’re not going to grow the console. Three things to clarify:
1.…
— Christopher Dring (@Chris_Dring) May 9, 2025
„Az Xbox külsős (third-party) támogatása erősebb mint valaha. Ezt láthatjuk a Game Pass ajánlatokon, a Square Enixszel, SEGA-val, stb. fenntartott kapcsolatokon keresztül… Egyáltalán nincs jele annak, hogy az emberek elfordulnának az Xbox-tól (épp ellenkezőleg). A podcastnak ez a része valójában arra akart rámutatni, hogy az Xboxnak milyen átmeneti kihívást jelent, hogy a kiadókat elégedetté tegye az Xbox konzollal, miközben a több formátumú stratégiát is erőlteti. Egy pillanatig sem hiszem, hogy sok céget (ha egyáltalán lesz ilyen) fogunk látni az Xbox-tól eltávolodni annak ellenére, hogy néhányan talán morognak a magánéletben. Az egész iparág stratégiája a multiplatform. Végső soron szerintem az Xbox stratégiája nagyszerű. Csak van egy átmeneti kihívás, amit kezelniük kell. De meg tudják csinálni. Az Xbox és a Game Pass még mindig az egyik legjobb ár-érték arányú ajánlat, amit a videojátékok terén kapni lehet,” írta Dring.
Kérdés, hogy vajon hány stúdió lép valóban hátra az Xbox-platformtól.
Forrás: WCCFTech



