Alternatív történelem a közelmúltból, ahol a keleti blokk még él és virul, nekünk pedig elvileg olajért kellene fúrnunk. Elvileg.
Az Anoxia Station egy bányász-menedzsment játék, amely egy sötét disztópiában, a közelmúlt alternatív változatában játszódik. Egy szupervulkán kitörése után a Föld felszíne lakhatatlanná vált, és az emberiség túlélése most már a Terranautákon múlik – olyan bányászokon, akiket a bolygó mélyébe küldenek olajat keresni. Az év 1988, és a világ tovább süllyed a pusztulásba. A nemzetek utolsó esélye egy demilitarizált zónába küldött nemzetközi bányászcsapat, amelynek tagjai ismeretlen mélységekbe ereszkednek le, sugárzással, hőséggel és mozgó sziklákkal dacolva, hogy egy elhagyatott bányaállomáson keresztül megtalálják az emberiség túléléséhez szükséges olajlelőhelyet.
A cél: feltárni a Föld sötét mélységeit, nyersanyagokat bányászni, és életben tartani a legénységet, hogy az emberiség kibírjon még egy napot. A játék minden egyes fordulója új pályát, új veszélyeket, és új kihívásokat kínál – legyen szó extrém nyomásról, hőről vagy radioaktivitásról. Minden egyes sérülés és haláleset végleges veszteséget jelent a csapatban, és egyre közelebb viszi az egész küldetést az összeomláshoz. Ahogy haladunk a szektorokon át, egyre közelebb jutunk a legendás olajlelőhelyhez – ám a mélység veszélyei is egyre fokozódnak.
A világvége nem vetett véget sem az emberiségnek, sem a háborúknak. A csapat tagjai között a Szovjetunió, az USA, a NDK, Japán és más nemzetek képviselői is ott vannak, saját rejtett céljaikkal és konfliktusaikkal. A bányaállomás vezetőjének és legénységének kiválasztása nemcsak a játékmenetet, hanem a történetet is meghatározza – különösen, hogy a legnagyobb fenyegetés talán éppen a csapattársainkban rejlik. A legénység tagjai lehetnek ellenszenvesek, de ha elveszítjük őket, az akár egész gyártósorok kiesését is jelentheti, és ezzel az egész küldetés meghiúsulhat.
A Föld tiltott mélységei egyszerre félelmetesek és gyönyörűek: izometrikus stílusban megalkotott kvarckristály-barlangok, magmás tavak, sóbarlangok és holdtejfolyók tárulnak fel előttünk, valódi fizikai folyamatokra alapozva. A hangvilág egyszerre idézi meg a munka borzalmait és az ismeretlen jelenlétét: mozgó sziklák morajlása, hegesztés és bányászat zaja, távoli kattogások, valamint egy furcsán ismerős sikoly. A felszínen senki sem hallja a sikolyt – de amit itt lent teszünk, talán még megmenthet valakit odafent.
Yakov Butuzoff játéka május 8-án jelent meg Steamen, 15 euróért, de május 23-ig 10%-os kedvezménnyel (kb. 5400 Ft) vásárolható meg. A gépigénye barátságos: Windows 10, egy Intel Core i5-2300 vagy AMD FX-4300, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 1050 és 3 GB szabad tárhely elegendő.








