Kojima Hideo felkészült arra, hogy mi történne a Kojima Productionsszel, ha ő már nem lenne, így a japán stúdió nem esne rögtön kilátástalan helyzetbe.
Kojima úgy éri el a halhatatlanságot, hogy egy pendrive-ot telepakol ötletekkel, amelyeket a munkatársai felhasználhatnak, miután ő befejezi földi tartózkodását. Az EDGE-nek adott interjújában Kojima elmondta, hogy a pandémia alatt egy súlyos betegség emlékeztette őt a halandóságára. Bár Kojima felépült, és most teljes erőbedobással dolgozik a Death Stranding 2: On the Beachen (és ezután az OD és a Physint is készülni fog), az élmény megmaradt benne.
Elkezdett azon gondolkodni, hogy vajon mennyi ideje van még hátra ahhoz, hogy kreatív munkát végezzen. Kojima szerint ez a halandósággal való szembesülés hozta létre a Physintet, de valami mást is: egy Kojima-márkájú ötletekkel teli pendrive-ot, amit a munkatársai átnézhetnek, miután ő már nem lesz. Ezzel biztosítani tudná az átmeneti időszakot, amíg kiheverik a stúdió vezetőjének elvesztését.
„Addig nem gondoltam, hogy öreg vagyok, tudod? Egyszerűen nem éreztem a koromat, és feltételeztem, hogy amíg élek, addig alkothatok. Nem tudtam semmit sem alkotni, és akkoriban sok embert láttam magam körül elmúlni. Szembesültem a halállal. Talán még 10 évem lenne hátra, hogy tovább folytassam az alkotó munkát? Adtam egy pendrive-ot az összes ötletemmel a személyi asszisztensemnek, amolyan végrendeletként. Talán a halálom után is folytathatják a munkát itt a Kojima Productionsnél… Ez egy félelem számomra – mi lesz a Kojima Productionsszel, miután én már nem leszek. Nem szeretném, ha csak a meglévő IP-inket kezelnék.”
Kojimára jellemző lenne, ha még 40-50 évvel később is készülnének játékok az ő koncepciói és elképzelései alapján. Elvégre ő volt az, aki anno egy Game Boy Advance-játékot is létrehozott, ahol a játékmenet meghatározó eleme volt a kazettába épített napelemes érzékelő (Boktai). Mindenesetre felkészül a legrosszabbra, ami nem rossz gondolat.
Forrás: PCGamer



