Bár az Assassin’s Creed Shadows több mint 4 millió játékost vonzott, ez sem tudta megállítani az Ubisoft zuhanását. A legfrissebb pénzügyi jelentés után a cég részvényeinek értéke több mint 15%-ot esett vissza, jelenleg 9,68 eurón kereskednek vele a tőzsdén.
Az Ubisoft komoly válságon megy keresztül, és úgy tűnik, még az egyik legsikeresebb játéka sem tudta visszarántani a gödörből. Bár az Assassin’s Creed Shadows jól teljesít az eladások terén, a vállalat évek óta folyamatosan veszít az értékéből, amit olyan melléfogások is súlyosbítottak, mint a Star Wars Outlaws, a Skull and Bones vagy más címek. Az elmúlt napokban az Ubisoft igazgatótanácsa ismertette a negyedéves pénzügyi jelentését, amely láthatóan nem aratott tetszést a részvényesek körében.
A jelentés nyilvánosságra hozatala után az Ubisoft részvényeinek árfolyama 16%-ot zuhant: a korábbi 11,66 euróról 9,68 euróra esett vissza. A vállalat 15 millió eurós veszteségről és 20,5%-os nettó bevételcsökkenésről számolt be. Mindez annak ellenére történt, hogy az Assassin’s Creed Shadows több mint 4 millió játékost ért el az összes platformon — ez sem volt elég ahhoz, hogy javulást hozzon az eredményekben.
Habár a játékhoz már elérhető egy fejlesztési ütemterv, és a következő hónapokban további eladásokra számítanak, az Ubisoft már eldöntötte, hogyan alakítja a jövőjét. A cég közölte, hogy több játékát is elhalasztja a 2027-es és 2028-as pénzügyi évre. A 2025-ben érkező címek között lesz a Anno 117: Pax Romana, a Prince of Persia: The Sands of Time Remake, a Rainbow Six Mobile és a The Division Resurgence. Emellett hozzátették: „További címek bejelentése később várható.”
Az Ubisoft és a Tencent együttműködése
Az utóbbi napokban az is kiderült, hogy az Ubisoft a Tencenttel közösen háromlépcsős stratégiával kívánja megreformálni zászlóshajó-franchise-ait, köztük az Assassin’s Creed, a Far Cry és a Rainbow Six sorozatokat. Ez a stratégia egyjátékos történetközpontú címeket, szolgáltatásként működő játékokat, valamint mobilpiaci terjeszkedést jelent. Az 1 milliárd dolláros befektetés révén a két vállalat célja, hogy a márkákat „nyereséges ökoszisztémává” alakítsák, miközben az Ubisoft megőrzi a kreatív irányítást. Ezzel párhuzamosan a cég folytatja a költségcsökkentést: több mint 110 millió dollár megtakarítást tűztek ki célul, ami újabb leépítéseket, játékok törlését vagy átszervezéseket is jelenthet.
Forrás: 3djuegos



