Sony új stratégiára váltott: már nem az eladott PS5 a lényeg, hanem hogy mennyit lógsz rajta

Sony a hardvereladások helyett mostantól a felhasználói aktivitásra koncentrál – ahogy fogalmaztak: „Korábban az eladott példányszámra figyeltünk, mostantól a havi aktív felhasználók számítanak.”

 

Ez a konzolgeneráció kétségtelenül furcsán indult. Eleinte a globális chiphiány miatt szinte lehetetlen volt PS5-höz jutni, majd amikor normalizálódott a helyzet, a Sony kétszer is árat emelt. Mindezek ellenére a PlayStation 5 már több mint 77 millió példányban kelt el, így lényegében utolérte a PS4-et az azonos időszak alatt – ez figyelemre méltó teljesítmény, tekintve a körülményeket.

A Sony azonban jelentős stratégiaváltásba kezdett a videojáték-szektorban. Az új PlayStation-vezérigazgató, Hideaki Nishino irányítása alatt a cég legutóbbi pénzügyi jelentésében világossá tette: a fókusz többé nem a PS5-eladásokon van, hanem a havi aktív felhasználókon (MAU). Ez az érték az elmúlt hónapokban rekordot döntött, 129 millió aktív játékossal – ez már önmagában is elég erős adat.

 

PlayStation stratégiát vált a PS5-tel kapcsolatban

 

Minél több aktív felhasználó van a platformon, annál több lehetőség nyílik arra, hogy monetizálják a játékidőt. Bár az előző negyedévben enyhe visszaesés volt megfigyelhető – 124 millió MAU –, a PlayStation már pontosan tudja, hová tart. „Korábban az eladott példányszámokra koncentráltunk, de mostantól a havi aktív felhasználók számítanak. Az irány az aktivitás és az MAU felé mutat. Ez a nagyobb nyereségesség felé visz bennünket” – mondta Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója (forrás: Push Square).

A Sony azt is jelezte, hogy belső stúdiói mostantól nagyobb pénzügyi fegyelemmel működnek: különböző területeken optimalizálják a kiadásokat, hogy jobban kézben tarthassák a költségeiket. Bár a láthatáron ott a Death Stranding 2 és a Ghost of Yotei, a PlayStation az előző pénzügyi évben így is több mint 28 milliárd eurós bevételt könyvelt el. Ennek ellenére sokakat aggaszt, hogy a digitális értékesítés aránya a fizikai példányokhoz képest 32%-kal csökkent az előző időszakhoz képest.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)