Sony a hardvereladások helyett mostantól a felhasználói aktivitásra koncentrál – ahogy fogalmaztak: „Korábban az eladott példányszámra figyeltünk, mostantól a havi aktív felhasználók számítanak.”
Ez a konzolgeneráció kétségtelenül furcsán indult. Eleinte a globális chiphiány miatt szinte lehetetlen volt PS5-höz jutni, majd amikor normalizálódott a helyzet, a Sony kétszer is árat emelt. Mindezek ellenére a PlayStation 5 már több mint 77 millió példányban kelt el, így lényegében utolérte a PS4-et az azonos időszak alatt – ez figyelemre méltó teljesítmény, tekintve a körülményeket.
A Sony azonban jelentős stratégiaváltásba kezdett a videojáték-szektorban. Az új PlayStation-vezérigazgató, Hideaki Nishino irányítása alatt a cég legutóbbi pénzügyi jelentésében világossá tette: a fókusz többé nem a PS5-eladásokon van, hanem a havi aktív felhasználókon (MAU). Ez az érték az elmúlt hónapokban rekordot döntött, 129 millió aktív játékossal – ez már önmagában is elég erős adat.
PlayStation stratégiát vált a PS5-tel kapcsolatban
Minél több aktív felhasználó van a platformon, annál több lehetőség nyílik arra, hogy monetizálják a játékidőt. Bár az előző negyedévben enyhe visszaesés volt megfigyelhető – 124 millió MAU –, a PlayStation már pontosan tudja, hová tart. „Korábban az eladott példányszámokra koncentráltunk, de mostantól a havi aktív felhasználók számítanak. Az irány az aktivitás és az MAU felé mutat. Ez a nagyobb nyereségesség felé visz bennünket” – mondta Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója (forrás: Push Square).
A Sony azt is jelezte, hogy belső stúdiói mostantól nagyobb pénzügyi fegyelemmel működnek: különböző területeken optimalizálják a kiadásokat, hogy jobban kézben tarthassák a költségeiket. Bár a láthatáron ott a Death Stranding 2 és a Ghost of Yotei, a PlayStation az előző pénzügyi évben így is több mint 28 milliárd eurós bevételt könyvelt el. Ennek ellenére sokakat aggaszt, hogy a digitális értékesítés aránya a fizikai példányokhoz képest 32%-kal csökkent az előző időszakhoz képest.
Forrás: 3djuegos



