A Returnal mögött álló csapat egyértelműen kijelenti: nem kérnek a PlayStation élő szolgáltatásalapú modelljéből. Amíg lesznek játékosok, akik értékelik az egyjátékos kalandokat, a Housemarque nem vált irányt.
A Sony az utóbbi években többször próbálkozott a GaaS (Games as a Service) típusú játékokkal, de különösebb siker nélkül. A Concord kudarca ellenére 2025 elején még mindig azt hangsúlyozta, hogy a vállalat egyaránt fókuszál az egyjátékos élményekre és a szolgáltatásalapú modellekre. Ez viszont sok rajongóban félelmet keltett: vajon a belső stúdiók, amelyek az egyjátékos sztorikban jeleskednek, kénytelenek lesznek irányt váltani? A Housemarque viszont már most leszögezte: nem kér ebből a trendből.
A Returnal mögött álló finn stúdió, amely jelenleg a Saros című új játékon dolgozik, idén ünnepelte fennállásának harmincadik évfordulóját. Az eseményen ott volt a Eurogamer UK is, ahol interjút készítettek a stúdióvezető Ilari Kuittinen-nel és a kreatív igazgató Gregory Louden-nel. Az üzenetük világos: a csapat továbbra is hagyományos játékokat készít, „amíg lesz, aki hajlandó fizetni a prémium címekért.”
„A filozófiánk az, hogy a játékaink egy adott élethelyzethez kötődő élményt adnak – pár napig, hétig, ameddig csak akarod” – mondja Kuittinen. „És ez így van rendjén – nem kell rááldoznod minden szabadidődet.” A stúdióvezető szerint a Housemarque játékai „egyediek, olyanok, amelyekhez lehet, hogy egyszer visszatérsz, de nem szükséges örökké velük játszanod.” A csapat jelenlegi álláspontja egyértelmű: „teljes mértékben az egyjátékos, prémium játékokra koncentrálunk.”
A cél: mindig valami jobbat létrehozni
A stúdió bizakodó a jövőt illetően, és szeretne még legalább harminc évig része maradni az iparágnak. „Egyszerűen különleges játékokat kell készítenünk” – mondja Louden. Mikael Haveri, a márkaigazgató szerint pedig: „Csak annyira vagyunk erősek, amennyire az utolsó játékunk volt.” Ugyanakkor a csapat tisztában van vele, hogy ez egy kíméletlen iparág: „Ez már felelősség. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy itt lehetünk, és kötelességünk előre vinni a médiumot – megmutatni, mire vagyunk képesek, fejleszteni a játékmenetet, a történetmesélést, a technológiát. Egyszerűen fejlődni kell tovább.” Végül Louden összefoglalja: „Ez a következő harminc év: mindig valami jobbat létrehozni.”
Forrás: 3djuegos



