„Ez a legszégyenteljesebb dolog, amit eddig csináltatok.” A Star Citizen legújabb frissítése annyira feldühítette a rajongókat, hogy még bocsánatot sem kaptak érte. A pay-to-win tartalmak végképp kivertek minden biztosítékot.
A Star Citizen bejelentése óta botrányt botrány követi, részben a játékfejlesztés finanszírozásához választott, egyedi – és erősen vitatott – megközelítés miatt: a Cloud Imperium Games évek óta irreális árakon árul űrhajókat. Mostanra azonban, több mint 12 év és közel 800 millió dollár begyűjtése után, a játékosoknál betelt a pohár. A legutóbbi frissítés olyan tartalmat tett elérhetővé, amely kizárólag valódi pénzért vásárolható meg – játékon belüli tevékenységgel nem –, ami sokak szerint egyértelműen a pay-to-win kategóriájába esik. A rajongók pedig nem hagyták szó nélkül a dolgot.
A frissítés középpontjában a Flight Blades nevű új alkatrészek állnak, melyekkel az űrhajók manőverezhetősége és végsebessége javítható. Ezeket viszont kizárólag valódi pénzért lehetett megszerezni. Vagyis, lehetett – a közösség heves reakciója után a CIG kénytelen volt bejelenteni, hogy júniusban érkezik egy frissítés, amely lehetővé teszi ezek játékbeli pénzből való megszerzését is. A fejlesztők szerint ez eleve így volt betervezve – de a közösség egy része így sem elégedett.
„Ez valami vicc? Semmi ok nincs rá, hogy ez ne lenne benne a játékban.”
Az idézett reakció a PC Gamer beszámolója szerint a hivatalos Star Citizen oldalon hangzott el. Egy másik játékos még keményebben fogalmazott: „Ez a legszégyenteljesebb dolog, amit a cég valaha tett.” A Flight Blades csomagok ára készlettől függően 10 és 40 euró között mozog. A Cloud Imperium Games magyarázata szerint az idei év rendkívül sűrű volt: négy helyett tizenegy patch-et adtak ki. „A Star Citizen fejlesztésének kezdete óta egy alapelv mindig érvényesült: minden, amit meg lehet vásárolni a fejlesztés támogatására, idővel elérhető lesz a játékban is” – mondta Tyler Witkin közösségi menedzser.
A CIG válasza nem mindenkit győzött meg
„A hozzájárulásotok előre viszi a fejlesztést, de a játékban eltöltött időt is jutalmazni kell” – tette hozzá Witkin. „Több hibát javítunk, mint valaha, lenyűgözőbb tartalmakat készítünk, és gyorsabban haladunk, mint eddig bármikor – de most túl gyorsan léptünk.” A stúdió nem tervezi felhagyni a fizetős tartalmakkal, de a jövőben a kisebb tárgyak megvásárolhatók lesznek játékon belüli valutával is – nem csak valódi pénzért.
Bár ez a lépés logikus, figyelembe véve a Star Citizen évek óta húzódó fejlesztését, nem minden rajongó fogadja el ezt az irányt. „Az igazi probléma az, hogy egyre több olyan dolgot árultok, aminek nagyobb hatása van a játékra, mint magának a játékosnak” – írta valaki. Egy másik hozzászóló szerint „ezeket az alkatrészeket egyáltalán nem kellene árulni […] az embereket az háborítja fel, hogy valódi pénzért adjátok őket.” A pay-to-win modell vádja nem új keletű a játékkal kapcsolatban, a CIG már régóta küzd ezzel a megítéléssel.
Mindez azok után történt, hogy néhány hónappal ezelőtt új hírek érkeztek a Star Citizen hagyományos éves rendezvényén. A rajongók egyre feszültebben várják, mit tartogat a jövő – ha minden a tervek szerint halad, a régóta várt egyjátékos kampány, a Squadron 42 végre 2026-ban megjelenhet. Ezzel párhuzamosan a játék nyílt világa is tovább bővül és új funkciókkal gazdagodik.
Forrás: 3djuegos



