A FromSoftware sosem tervezte, hogy a játékosok egymás ellen küzdjenek majd az Elden Ring spin-offjában.
Közeleg a japán stúdió új játékának megjelenése, így nem meglepő, hogy a marketinggépezet is beindult. Az IGN ennek kapcsán készített interjút Ishizaki Junyával, az Elden Ring Nightreign rendezőjével. A játék egyik sokat emlegetett kritikája az, hogy vagy egy, vagy három játékos számára tervezték, a kettő nem igazán működik. Ishizaki elismerte, hogy a duókat figyelmen kívül hagyták, de a megjelenés után ezt igyekeznek majd pótolni egy frissítés keretében.
„Ez egyszerűen csak egy olyan dolog, amit a fejlesztés során figyelmen kívül hagytunk, ezért nagyon sajnáljuk. Ahogy már korábban is mondtuk, azt tűztük ki célul, hogy ez egy három játékos számára kiegyensúlyozott, többjátékos kooperatív játék legyen, szóval ez volt a fő hangsúly, és ez a Nightreign lényege. Természetesen én magam is megértem ezt játékosként, és gyakran szeretnék olyan időszakokat, amikor csak egyedül játszom, így ezt már a kezdetektől fogva figyelembe vettük. És így sok erőfeszítést tettünk annak érdekében, hogy olyan élményt teremtsünk, amely a szólóban játszók számára is játszható, amennyire a szabályok és az új rendszerek lehetővé teszik. Szóval miközben minden erőnket erre az aspektusra fordítottuk, a duók szemszögét elhanyagoltuk, de ez egy olyan dolog, amit megvizsgálunk és fontolóra vesszük a megjelenés utáni támogatást is,” mondta Ishizaki.
PvP pedig egyáltalán nem lesz. Hogy miért? A rendező ezt is kifejtette: „A kezdetektől fogva a PvP nem volt olyan dolog, amit nagyon aktívan fontolgattunk a Nightreign esetében. Azt akartuk, hogy a kooperatív többjátékos élmény legyen a középpontjában, és rájöttünk, hogy ahogy kifejlesztettük ezeket a karakter akciókat és ezeket az egyedi képességeket minden egyes karakter számára, ezek kiegyensúlyozása és finomhangolása a PvP körül is nem csak nagyon nehéznek bizonyult, de elvette az ötleteket és a hatóköröket, amiket minden egyes karakter számára létrehoztunk. Szóval azt akartuk, hogy a PvE-re és a kooperatív játékra helyezzük a hangsúlyt, és így tudtuk, hogy hol vannak a prioritások,” tette hozzá Ishizaki.
Az Elden Ring Nightreign május 30-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.



