The Witcher: A lengyelek zavarba ejtő bemutatóval sokkolták először a BioWare-t – így akarták minden idők legjobb RPG-jét elkészíteni

Még a BioWare-t is meglepte, mire készült a CD Projekt RED, amely akkoriban még szinte ismeretlen volt. A csapat első bemutatója annyira kínosra sikerült, hogy utólag is kellemetlenül emlékeznek vissza rá, mégis ebből született meg a The Witcher-sorozat.

 

Nincs annál nyomasztóbb, mint amikor valaki teljesen felkészületlenül sétál be egy prezentációra, és csak később jön rá, mennyire kínos volt az egész. Ezt saját bőrén tapasztalta meg a CD Projekt RED is. Amikor a The Witcher első részének fejlesztése indult, Adam Badowski, a stúdió társ-vezérigazgatója és vezetője, néhány csapattaggal közösen tartott egy demóbemutatót a BioWare társalapítóinak, Ray Muzykának és Greg Zeschuknak. Akkoriban a lengyelek mindössze 15-en dolgoztak a projekten, és arról álmodoztak, hogy a csapat létszámát 35 főre növelhetik.

 

A kínos kezdet és a nagyratörő álmok

 

Bár mindenki elhivatottan dolgozott, a prezentáció pillanata egyértelműen kellemetlen emlék maradt a CDPR számára. Egy balul sikerült demó, annak a felismerése, hogy mindössze néhány tucat ember fejleszt egy egész RPG-t, és mindezek után az a kijelentés, hogy „minden idők legjobb szerepjátékát” szeretnék elkészíteni… nos, ez igencsak vakmerően hangzott. A BioWare-t azonban nem riasztotta el a lengyelek elszántsága.

„Bemutattam a demót, és nem lett túl fényes. Ezután Ray Muzyka és Greg Zeschuk megkérdezték, hogy mit is akarunk valójában elérni. Mi pedig azt feleltük, hogy szeretnénk a legnagyobb, legjobb RPG-csapattá válni az iparágban. Azt is mondtuk, hogy meg akarjuk alkotni minden idők legjobb szerepjátékát. Ők pedig csak annyit mondtak: majd visszahívnak minket. Végül azonban nagyon támogatóak voltak. Az első motorunkat a BioWare-től kaptuk. A kód 80 százalékát mi írtuk hozzá. Nem volt többjátékos mód, rengeteg elemet kivettünk a motorból, a grafikus megjelenítés pedig teljesen új lett. Néha a tapasztalat és a tudás hiánya is tud segíteni az ambícióidon,” – emlékezett vissza Badowski.

A maradandó benyomás tehát végül pozitív volt. Egyébként a CDPR az Aurora engine-t kapta a BioWare-től, amely eredetileg a Neverwinter Nightshoz készült. A lengyel fejlesztőknek persze nem volt könnyű dolguk, de az engine teljes átírása óriási tapasztalatot hozott nekik. Ma már a The Witcher IV-en és a Cyberpunk 2077 folytatásán dolgoznak.

Forrás : PCGamer

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)