A World of Warcraft hadat üzent az MMORPG egyik leghasznosabb extrájának, de a Blizzard is pontosan tudja, hogy szinte lehetetlen óriással áll szemben. Már kész is van a tervük, amely szerint a játékosok által készített kiegészítőket fokozatosan Blizzard által fejlesztett, új rendszerekkel váltanák fel.
Ha valaha is játszottál a World of Warcrafttal, szinte biztos, hogy te is telepítettél már valamilyen add-ont: ezeket arra használjuk, hogy kényelmesebbé tegyük a játékot, személyre szabjuk a kezelőfelületet vagy új funkciókat adjunk hozzá Azeroth világához. Ezek a játékosok által készített kiegészítők annyira hozzánőttek a WoW-hoz, hogy sokan már el sem tudják képzelni a játékot nélkülük. De a Blizzard most változtatni akar ezen: a cél, hogy minden add-ont idővel saját fejlesztésű, modernebb rendszerekkel cseréljenek le.
Ez nem megy egyik napról a másikra – sőt, a Diablo és a StarCraft atyái már régóta dolgoznak ezen. „Ott vannak a quest-segítők, a gyűjtögetős add-onok vagy a szerepjátékos kiegészítők. Ezek miatt nem aggódunk,” mondta a játék jelenlegi direktora, Ion Hazzikostas a PC Gamernek adott interjúban. „A hangsúly főként a raidekre, PVP-re és azokra a pluginekre irányul, amelyek az ellenfél lépéseit előre megjósolják.”
Nyilvánvaló, hogy ezek az add-onok előnyt adnak azoknak, akik használják őket, ezért ezek ellen lépnek fel elsőként; viszont a többi kiegészítő miatt – például amelyek csak információt közölnek az ellenfelekről – nem kell aggódni. Most a fő csapásirány azokra irányul, amelyek cooldownokat és egyéb adatokat mutatnak, amikkel előre láthatóvá válnak bizonyos akciók. A Blizzard célja azonban az, hogy a játékosok végül add-onok nélkül élvezhessék a játékot.
„Az a cél, hogy ha valaki megkérdezi: kell-e add-onokat használni a játékhoz, azt válaszolhassuk, hogy ‘rengeteg lehetőséget adnak a testreszabáshoz, de nem, nem muszáj’.” Most viszont őszintén szólva ezt még nem mondhatjuk. Ez lesz a Blizzard legnagyobb csatája: meggyőzni a játékosokat arról, hogy nincs már szükségük arra, amit évekig rutinszerűen használtak.
A WoW-közösség reakciója sem maradt el
Az add-onok felszámolása egy hosszú távú, „filozófiai” projekt, amibe a World of Warcraft rajongóinak is lesz beleszólásuk. „Az add-onok a kezdetektől fogva részei a játéknak. Ha egyik napról a másikra csak úgy eltüntetnénk őket, az mindenkit sokkolna,” mondja Hazzikostas. Miért akarják mégis kivezetni őket? A válasz sokak számára egyértelmű: túl sok add-on szükséges ahhoz, hogy a legnehezebb raidekben és dungeonökben sikeresek legyünk.
„Az add-onok a kezdetektől fogva részei a játéknak. Ha egyik napról a másikra csak úgy eltüntetnénk őket, az mindenkit sokkolna.”
Akik mostanában játszottak a The War Within-nel, már próbálgathatták az új Cooldown Manager-t is, amit a Blizzard fejlesztett. Ez viszont számos kritikát kapott, például a túlzott egyszerűsége vagy a testreszabhatóság hiánya miatt. „Tudjuk, hogy egy teljesen személyre szabott add-ont, amit évek óta használsz, nem tudunk elsőre kiváltani egy új rendszerrel” – magyarázza. „Sok visszajelzést kapunk arról, hogy mit kéne fejleszteni rajta. Több opció kell, hogy tényleg jó alternatíva legyen egy haladó játékos számára.”
Hazzikostas hangsúlyozta, hogy a legtöbb add-on nem fog eltűnni a játékkal együtt, és üdvözölte az együttműködést a fejlesztőkkel is, akiket ötletek beküldésére bátorított. „Bármi lehetséges. Nem akarok ajtókat becsukni,” mondja. „Mindig meghallgatjuk őket. Reméljük, hogy amit hozzáadunk, azt tovább finomíthatják ezek a fejlesztők.”
Mit szeretne ezzel valójában a Blizzard?
A cél végső soron nem az, hogy minden add-ont eltüntessenek, hanem hogy minden hasznos információ és fejlesztés, amit a hardcore játékosok szeretnek, natívan elérhető legyen a WoW-ban. „Az a cél, hogy az alap interfészünk is pótolja azokat a funkciókat, amelyeket ma csak add-onok adnak meg, főleg a versengő játékosoknak. De vannak olyan dolgok is, amelyek szerintünk nem egészségesek a játék számára.”
Ilyen például azok az add-onok, amelyek elrontják a legendás boss-harcokat – például a Blood Queen Lana’thel elleni csatát, amely eredetileg feszült, izgalmas volt, de a WeakAura nevű pluginnal teljesen elveszítette a varázsát. „Sem stressz, sem zavar vagy kommunikációs igény – 2009-ben pörgős és kaotikus volt, 2010-re viszont már unalmas lett,” emlékszik vissza Hazzikostas.
A Blizzard tehát nem minden add-ont akar megszüntetni, hanem azt a játékos hozzáállást támogatná, ahol a játékosok maguk oldják meg a problémákat, nem pedig egy letöltött algoritmusra bízzák azt. „A mechanikáink célja, hogy problémákat adjunk, amelyeket meg kell oldani, és egy kis kihívás teljesítése után jó érzés lesz a siker.” – mondja. „Ezt szeretnénk megtartani: hogy a játékos saját maga oldja meg, ne egy automatika helyette.”
A The War Within megjelenése óta a Blizzard visszaszerezte a veteránok figyelmét, most pedig a Worldsoul Saga trilógián dolgozik tovább, amelyről a következő hetekben várható újabb bejelentés – épp a szokásos nyári videojátékos események idején. A föld alatti kaland után, ami a The War Within-ben várt minket, vajon mit tartogat a Midnight és a The Last Titan? A WoW rajongói már nagyon várják a válaszokat.
Forrás: 3djuegos



