Guillaume Broche szerint az Atlus játéka ezen aspektusokban kiemelkedő lett, és ez inspirálta saját projektje fejlesztését.
A Clair Obscur: Expedition 33 óriási sikere után Broche több interjúban is mesélt a játék fejlesztésének menetéről. Elmondta, hogy a Ubisoftnál végzett munkája alatt unatkozott, ezért kezdett el dolgozni ezen a projekten, és nem zárja ki, hogy Nintendo Switch 2-re is átülteti az év egyik legkiemelkedőbb játékát. A japán Denfaminicogamernek adott interjújában a JRPG műfaj klasszikusairól beszélt, kiemelve közülük a Persona 5-öt, mint a legjobb játékot harci látvány és kezelőfelület tekintetében.
„Gyerekkorom óta videojátékokon nőttem fel, különösen JRPG-ken, így nehéz megmondani, pontosan mely címek hatottak rám. Sokféle játékkal játszottam, és kialakult a saját elképzelésem arról, mitől érdekes egy körökre osztott RPG. Ez volt a végső vízióm: a gyermekkoromtól hordozott JRPG-képzetemet akartam összegző módon továbbfejleszteni, saját eredetiségemmel kiegészítve. A hatás alatt álló címek végtelenek: a Final Fantasy VI-tól X-ig, Shadow Hearts, Suikoden, az Atelier-sorozat, Lost Odyssey és persze a Persona-sorozat.
Különösen a Persona 5-öt tartom a világ legjobbjának harci megjelenítés és kezelőfelület terén. Nagy hatással volt rám a drámai kameraváltás minden alkalommal, amikor a játékos cselekszik, mintha egy filmet néznénk. Ezt a kameramunkát tovább alakítottam saját igényeim szerint, és hozzátettem saját jellegzetességeimet, ahogy a Clair Obscur: Expedition 33-nál is tettem. A Persona 5 jó elemeit még nem építettem be teljesen, ezért folyamatosan dolgozom a kezelőfelület fejlesztésén. Egyébként a játékmenetet a JRPG-k inspirálták, a történetet pedig az általam olvasott francia regények, így a történet szerintem francia jellegű,” mondta Broche.
A Clair Obscur: Expedition 33 az év játékára is esélyes lehet, különösen, hogy a Grand Theft Auto VI megjelenése 2026-ra csúszott.
Forrás: WCCFTech, Denfaminicogamer



