…de megint ott van az a bizonyos de, amit Tim Cain egy videóban részletesen kifejtett, és bizony jogos aggályai vannak …
Tim Cain nem ellenzi a Fallout remaster ötletét, de van egy elég hosszú listája az akadályokról, amelyekkel egy ilyen projektnek szembe kell néznie. A jogi kérdések az egyik nagy lehetséges akadály. A Bethesda zöld utat kellene adnia az egésznek, és feltehetően a zenét is újra kellene licencelni. Még ha minden érintett bele is egyezne (és ahogy azt a No One Lives Forever kapcsán az elmúlt 25 év során megtanultuk, ez nem biztos), a Fallout kora egy másik probléma. A játék audio- és videokönyvtárai szabadalmaztatottak, és a játékot a régi Watcom fordítóval fordították, amely maga is elöregedett, hibás és nagyon korlátozott képességű. Cainnek megvan az eredeti Watcom CD-je, ám a PC-jéből hiányzik az optikai meghajtó. Emellett nem kompatibilis a DirectX újabb verzióival sem…
De a jogi problémák és a technikai akadályok is leküzdhetőek. Cain szerint a Fallout élményének remasterelése szubjektív megközelítésben érdekes eredményeket szülne. Néhány hiba nyilvánvalóan probléma, de mások hozzájárulnak a Fallout érzéséhez. Cain szerint például a társak mesterséges intelligenciáját könnyedén sokkal jobbá tehetné, de éppen az a szubjektív ebben, hogy mi a jobb. Eltűnne néhány hiba, de néhány szórakoztató, az emberek által kedvelt hülyeség is. Például az, hogy Ian nem fog véletlenül belénk ereszteni egy tárat az uzijából…
Káin felsorolt egy listát, amiket meg lehetne változtatni, de talán nem kellene. Például azt, hogy a Falloutot úgy lehet befejezni, hogy soha nem találjuk meg a játék középpontjában álló vízchipet, vagy van egy hiba a kódban, amely megakadályozza a kritikus sikereket a ZAX szuperszámítógép elleni sakkjátszmákban. Mindkettő technikailag hiba, de ezen a ponton a Fallout-mítosz jól bevált részei is. Ki kellene-e javítani őket egy remasterben? A kezelőfelületet is megemlíthetjük.
„Az emberek nagyon utálták azt a hosszú szalagos inventory-t, és azt a tényt, hogy amikor hozzáadtál egy elemet, az alulra ment, így egészen le kellett görgetned. Egy egyszerű megoldás az lenne, ha a legfrissebb hozzáadott tárgyak a lista tetején lennének. Mi lenne, ha lenne egy teljes „rendezés” opció – súly, érték, vagy nemrég hozzáadott elemek szerint rendezni? Mi lenne, ha csík helyett rácsot csinálnánk belőle? Az sokkal egyszerűbb lenne. De mennyire változtatjuk meg most az eredeti Falloutot? Ez egy életminőségi dolog, vagy egy új játékot készítesz?
Nem is biztos, hogy ezt akarom csinálni, és ahogy megnézed ezt a videót, rájössz, hogy miért. Szívesen belevetném magam, és dolgoznék néhány ilyen technikai kérdésen. A lényeg az, hogy egy ilyen remasteren dolgozni élvezetes legyen. Az ilyen dolgokról való beszélgetéseknek szórakoztatónak kell lenniük. Nincs kedvem vitatkozni róluk, de van kedvem részletesen megvitatni őket. Szeretem ezt csinálni. Bárkinek is kell ezt a játékot újraalkotnia, meg fogja érteni, hogy ezek a viták némelyike vitákba fog torkollni, és néhány ilyen szubjektív döntésre nincs helyes válasz, és az emberek vitatkozni fognak arról, hogy mit tegyenek,” mondta Cain.
Van abban valami, amit mond, mert egyes dolgokat a rajongók pillanatok alatt felfedeznének…
Forrás : PCGamer



