Az egykori GTA alkotó stúdiója meglepő döntést hozott legambiciózusabb projektjével kapcsolatban, teljesen új irányba terelve a MindsEye-t. Az eredetileg az Everywhere univerzumhoz kapcsolódó élményként beharangozott játék mostantól önállóan folytatja pályafutását a Build a Rocket Boy-nál.
A Build a Rocket Boy, amelyet Leslie Benzies (a Rockstar egykori kulcsfigurája és a Grand Theft Auto sorozat egyik fő felelőse) alapított, a végső simításokat végzi a MindsEye körül. Ez az akciójáték célja, hogy minden játékos szívverését felgyorsítsa június 10-én. A fejlesztő már 2023-ban bemutatta ezt a címet, méghozzá egy még nagyobb dobással együtt, amelyet forradalmi ötletként harangoztak be: az Everywhere. Azóta azonban semmit sem hallottunk róla, a csapat teljes csendben dolgozott, de most már tudjuk, hogy minden eddigi információval szembemegy a legújabb fordulat.
Először is érdemes felidézni a Build a Rocket Boy eredeti stratégiáját. Akkoriban, 2023-ban, Benzies csapata az Everywhere-t mutatta be: egy virtuális világot, amely a Robloxhoz hasonlóan működött volna, lehetővé téve a felhasználók által létrehozott digitális élmények elérését. Ezeket az élményeket és minijátékokat a rajongók az Arcadia nevű, exkluzív szerkesztő segítségével hozhatták volna létre, amely a szükséges elemeket (asset-ek, NPC-k, pályák, játékrendszerek stb.) biztosította. Akkor a MindsEye csupán egy különálló játék volt, amit az Everywhere univerzumból lehetett elérni.
2024 októberében azonban új irányt vett a Build a Rocket Boy pályája. Az IO Interactive – a Hitman széria mögött álló stúdió – bejelentette, hogy a MindsEye önálló játékként jelenik meg, teljesen leválasztva az Everywhere-től. A legújabb akciójáték-trailer alapján most már azt is tudjuk, hogy a MindsEye játékosai két új rendszer révén más digitális élményeket is élvezhetnek: a Build.MindsEye – egy PC-exkluzív szerkesztő, amelyben kis virtuális kalandokat lehet létrehozni –, valamint a Play.MindsEye – egy központ, ahol a Build.MindsEye-ben készült alkotásokat a konzolos közösséggel lehet megosztani.
A Build a Rocket Boy mostantól teljes mértékben a MindsEye-re és három pillérére koncentrál
Mindezek alapján jogos a kérdés: mi lett az Everywhere-rel és az Arcadia kiadói platformmal? A VGC kiszúrta, hogy az Everywhere hivatalos weboldala most már automatikusan átirányít a MindsEye oldalára, így valószínű, hogy a fejlesztők teljesen erre a játékra összpontosítanak. A portál ennek kapcsán meg is kereste a stúdiót, hogy tisztázza a helyzetet.
„Ahogy minden új terméknél, itt is fejlődésről beszélhetünk” – magyarázták a fejlesztők. „Az Arcadia eredetileg a saját alkotói platformunkként indult, de ahogy a MindsEye fejlődött és a Build a Rocket Boy ökoszisztémája kiépült, természetes módon váltott át egy sokkal fókuszáltabb irányba – a Play.MindsEye és a Build.MindsEye felé.” A csapat új rendszerét így jellemzi: „Három egymással szorosan összekapcsolódó élmény – egy robbanékony akciókampány; a Play.MindsEye, amely folyamatos prémium tartalmakat kínál a stúdiótól; és a Build.MindsEye, ahol saját játékokat lehet tervezni.”
Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a Build a Rocket Boy válaszában egyszer sem említették az Everywhere-t, így könnyen lehet, hogy a projektet teljesen elvetették, hogy minden erőforrást a MindsEye köré épülő három élményre összpontosítsanak. Mindenesetre a Benzies-stúdiótól kell várnunk a hivatalos álláspontot, de sokan már most a digitális világ végleges bukását gyanítják.
Forrás: 3djuegos



