Shuhei Yoshida szerint az Xbox Game Pass veszélyt jelent a kreativitásra, a PlayStation Plus a megoldás?

A Microsoft Game Pass modellje nem nyerte el Shuhei Yoshida tetszését, aki szerint a PlayStation Plus kiegyensúlyozottabb megközelítést kínál. Bár elismeri az Xbox technikai erőfeszítéseit, Yoshida figyelmeztet: a kreativitás csorbát szenvedhet, ha a Game Pass dominál.

 

Az Xboxnak megvannak az előnyei és hátrányai, de a Microsoft Game Pass prioritása nem tartozik ezek közé – legalábbis Shuhei Yoshida, a Sony korábbi vezetője szerint. Yoshida elismeri a Microsoft és az Xbox munkáját, de úgy véli, hogy a PS Plus egészségesebb a videojáték-iparnak.

Az előfizetéses szolgáltatások egyre nagyobb teret nyernek az iparban, és az egyik legismertebb szakember most megszólalt, hogy rávilágítson arra, milyen kockázatokkal járhat ez a kreativitás és a videojátékok sokszínűségének szempontjából. Shuhei Yoshida, aki a PlayStation vezetője volt, jelenleg pedig a Sony független játékokért felelős nagykövete, elmondta, hogy aggodalommal figyeli, milyen irányt vehet a piac, ha az előfizetéses modell válik normává – miközben dicséri a Sony PlayStation Plus-szal kapcsolatos megközelítését is.

A Gamescom LATAM rendezvényen a Game Developer-nek adott interjújában Yoshida általánosságban „kiválónak” nevezte az előfizetéses modelleket, de csak bizonyos szabályok betartása mellett: a játékosok adatainak védelme és a kiegyensúlyozott kínálat fenntartása elengedhetetlen. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy ha ez lesz az egyetlen hozzáférési mód, az „valóban veszélyessé” válhat. Szerinte ez csökkenti a kínálat sokféleségét, és a nagy cégek dönthetik el, milyen játékok születnek meg.

 

Az előfizetéses modellek megölhetik az eredeti ötleteket – figyelmeztet Yoshida

 

Yoshida szerint a legnagyobb veszély az, hogy az előfizetéses modellek elfojthatják az új és eredeti ötleteket, amelyek gyakran a kis, független stúdióktól származnak. „Az új ötleteknek mindig meg kell jelenniük, amelyeket kis fejlesztők tesztelnek, hogy elindítsák az innováció következő hullámát” – magyarázta. Úgy véli, ha a nagy cégek diktálják a tartalom szabályait, az iparág kreatív növekedése megrekedhet.

Yoshida itt tért ki az Xbox Game Pass jelenlétére, és hangsúlyozta, hogy a Sony „egészségesebb” stratégiát alkalmaz a PlayStation Plus esetében: a nagy címeket először hagyományos formában adják ki, majd hónapokkal vagy évekkel később teszik elérhetővé az előfizetőknek. Ez a taktika szerinte elkerüli a túlzott ígéreteket, és lehetővé teszi a játékok számára, hogy megőrizzék eredeti értéküket, miközben nem rontják a jövőbeni kiadások piaci életképességét.

Bár Yoshida fenntartásokkal kezeli a Microsoft modelljének egyes elemeit, elismeri a cég bizonyos eredményeit is. Különösen dicsérte az Xbox technikai erőfeszítéseit a visszafelé kompatibilitás terén. „Biztosan rengeteg mérnöki munkát fektettek abba, hogy mindezt elérjék” – zárta szavait.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.