CD Projekt RED: kihívás, ha sötétebb témák vannak a játékaikban!

A lengyel fejlesztők nem csak dísznek teszik be a játékaikba sötétebb, komolyabb témákat (vagy mert megtehetik), hanem azért, mert ezzel is kihívás elé állítják saját magukat.

 

Nem éppen újdonság, hogy a Cyberpunk 2077 és a The Witcher 3 is kemény témákkal foglalkozik, de van néhány olyan kiemelkedő pillanat, ami már eléggé felkeltheti a figyelmünket. A GamesRadarnak a Bloody Baron és a Sinnerman küldetésszálakról beszélt Philipp Weber, a küldetések vezető tervezője. Ezek a küldetések a The Witcher 3-ban az elvetélés és a családon belüli erőszak, a Cyberpunk 2077-ben pedig a keresztre feszítés témáját járják körül. Weber elmondta, hogy a stúdióban senki sem veszi félvállról az ilyen témákkal való foglalkozást.

„Nem a sötétség kedvéért csinálunk súlyos dolgokat… Akkor csinálunk ilyesmit, ha van valami értelmes mondanivalónk, és akkor oda is merünk menni. A Bloody Baron számunkra tényleg a mérce. Voltak olyanok a stúdióban, akiknek problémáik voltak a Sinnermannel. Azt mondanám, hogy ha soha nem folytatsz ilyen vitát, akkor valószínűleg nem csinálsz művészetet, ha soha nem merül fel a kérdés, hogy „talán tényleg bátornak kell lennünk, mélyebbre kell merülnünk”. Talán van valami, ami rosszul is érintheti az embereket. Készen állunk erre? És azt hiszem, ezek olyan viták, amiket a mai napig folytatunk, de szerintem fontos, hogy megtegyük őket, mert különben soha nem leszel képes ilyesmit csinálni” – mondta Weber.

Ez egy érdekes határvonal. Minden művészeti ágnak megvannak az elszabadult fantáziái és a kihívást jelentő szövegei. Azoknak a játékoknak, amelyek kihagyják a durvább elemeket, általában kevesebb történetük van. A Dragon Age: The Veilguard története részben azért szenvedett, mert alaposan szanálták, és inkább érezték úgy, mintha a Bosszúállók lenne mint bármi más. Ha soha nincsenek keményebb beszélgetések, akkor valamilyen trükk nem lesz bevetve. Az eredménnyel pedig nehéz vitatkozni, tekintve, hogy a The Witcher 3 milyen óriási hatással volt az egész játékkultúrára…

Forrás : PCGamer, GamesRadar

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)