Mivel a Valve-ról van szó, akik a 3-as számot nem szeretik, csak akkor hisszük ezt el, ha működésben látjuk a játékot.
Tyler McVicker a lent beágyazott videóban arról beszél, hogy a Valve nagy frissítésekkel látta el a Deadlockot és a DotA 2-t, és ezek az évek óta látottnál is sűrűbben tartalmazzák a Source 2 engine-en a HLX projekthez kapcsolódó változtatásokat, amelyek közül néhány erősen arra utal, hogy a projekt közel áll a fejlesztés végéhez. Az egyik új változtatás például a semmiből újraírt mentési és betöltési rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a játékvilágon belül bármely entitás állapotát szerkeszteni lehessen a mentési fájlban. A Source 2 által hajtott egyetlen más játék sem rendelkezik mentési és betöltési rendszerrel, hiszen még a Half-Life: Alyx is az engine előző verziójából átemelt rendszert használta. Bár ez a kiegészítés nem hangzik különösebben jelentősnek, valójában az, mivel egy ilyen alapvető rendszer nulláról való újraírása általában a fejlesztés végén a csiszolási fázis része.
Hoztak három új játékos „zászlót” is, amelyek meghatározzák, hogy a játékos olyan helyzetben van-e, ahol nem lehet menteni, járművet vezet-e, vagy egy NPC által vezetett járműben van-e. Ezek szintén általában a fejlesztés végére tett kiegészítések, így határozottan úgy tűnik, hogy a Half-Life 3-nak híresztelt projekt munkálatai közel állnak a befejezéshez. Az, hogy a HLX munkálatai a befejezéshez közeledhetnek, azonban nem jelenti azt, hogy a játékot Gabe Newell cége rövid időn belül be is jelenti.
Támogatottak a meshletek, a kifejezetten a járműalapú játékmenethez kapcsolódó attribútumokkal rendelkező felületi tulajdonságokon változtattak, a játékos és az NPC-k járművel történő szállításán is módosítottak, de ott van még az elemek gyúlékonyságát és az anyagok deformálódását lehetővé tevő rendszerekhez hasonló elektromos kölcsönhatásokat szimuláló rendszer, a felületek és kellékek villamosítása, a továbbfejlesztett látó- és hallórendszer, hogy az ellenség jobban felismerje a játékost, vagy egy szélrendszer, amely képes kölcsönhatásba lépni a térfogati köddel és a gyúlékonyságon alapuló elemekkel, amelyek egy ventilátorrendszerhez kapcsolódnak, amelynek lehetővé kell tennie a szél mozgatását a játékosok, NPC-k és tárgyak számára…
Látva, hogy mennyi munka folyik a Half-Life 3-nak híresztelt HLX projektben, nem kétséges, hogy valóban készül valami a Valve-nál. De mikor jelenti ezt be a Valve?
Forrás: WCCFTech



