15 év kellett hozzá, de a Red Dead Redemption szinkronszínésze végre elárulta a rejtélyt, és megmagyarázta, miért kiabál állandóan John Marston. Rob Wiethoff, aki John Marstont alakítja a játékban, elárulta: a Rockstar csak egyetlen verzióját használja a kaland összes párbeszédének.
Ha játszottál az első Red Dead Redemptionnel, jó eséllyel elvarázsolt a nyitott világ, a kampány vagy valamelyik mellékküldetés. Ám a Rockstar számos nagyszerű ötlete mellett a játékosok felfigyeltek egy furcsaságra is: John Marston gyakran ok nélkül ordít, miközben más NPC-kkel együtt lovagol. Ez a részlet már a 2010-es megjelenés óta sokaknak szemet szúrt, de most maga a főhős szinkronhangja árulta el, miért is lett ilyen a felvétel.
Ahogy a GamesRadar+ írja, Rob Wiethoff, aki John Marstont alakította, most először játszik a Rockstar klasszikusával, és YouTube-on közvetíti is, új sztorikkal és kulisszatitkokkal. Itt mesélt arról is, hogy „Mindenki tudja, hogy mo-cap is készült a játékhoz. De az ilyen jeleneteknél, amikor lovagolsz és valakivel beszélgetsz… ezek egy hangstúdióban lettek rögzítve,” kezdte Wiethoff.
„Amit itt látok, és nagyon vicces, hogy John néha csak úgy üvöltözik az emberekre,” folytatta. „De ez még azelőtt volt, hogy a Rockstar olyan technológiával dolgozott volna, amivel ma. Ha bizonyos távolságra vagy, a játék a halkabb verziót használja; ha messzebb vagy, akkor a hangosabbat. A második játékban már mindent kétszer rögzítettünk. Ebben csak egyszer.”
Ezért akarta a Rockstar, hogy John Marston mondatai minden körülmények között hallhatóak legyenek. „Arra emlékszem, hogy azt mondták: ’Úgy kell elmondanod a szöveget, hogy akkor is hallják, ha egy tehervonat mellett vágtatsz egy vihar közepén’,” idézte fel a színész. „Szóval csak üvöltsd ki magad. Mert tényleg azt akarod, hogy a másik is hallja. És ezt is tettük. Biztos vagyok benne, hogy néha jól működött. Máskor… [nevet] ott mondták, hogy ’Oké, ezen még csiszolnunk kell’.” Ez vezetett végül a Red Dead Redemption 2 esetében a sokkal életszerűbb párbeszédekhez.
A Red Dead Redemption 2-ben Arthur Morgant alakító színész szintén üzent a Rockstar csapatának: a rajongók szeretnének látni egy PS5-ös és Xbox Series-es verziót, ezért szerinte ideje lenne már elkezdeni a munkát.
Forrás: GamesRadar+



