A francia kiadó (ami holnap bezárja az XDefiant-ot a decemberi bejelentés alapján) megpróbált volna a Minecrafthoz hasonló voxeles játékot alkotni, de ez nem jött össze.
A Ubisoft jelentős átszervezésen megy keresztül, amit nagyrészt a céget egy ideje már sújtó tartós pénzügyi kihívások okoznak, és számos játékot töröltek (Tom Clancy’s The Division: Heartland, XDefiant, Project Q). Van olyan is, amelyet hivatalosan be sem jelentettek, bár lehet, hogy más formában még új életre kel. A létező Project Renaissance-ot először 2023-ban hallottuk a Kotaku révén. A publikáció egy voxel-alapú játékként írta le a Minecrafthoz hasonló stílusban, és négy éve fejlesztés alatt állt a Ubisoft Montréal-nál.
A játékról ezután tavaly novemberben hallhattunk az Insider Gaming-től, miszerint egy, a Renaissance-hoz hasonló jellemzőkkel bíró projektről azt írták, hogy törölték. Ez a törlés állítólag megnyitotta az utat egy másik, Alterra kódnevű projekt előtt, amelyet az Animal Crossing ihletett, és szintén ezt a voxelgeneráló technológiát használja. A Renaissance fejlesztéséhez közel álló források betekintést engedtek abba, hogy milyen lehetett volna a játék. Úgy képzelték el, mint egy olyan platformot, amely változatos, felhasználók által létrehozott élményeket tartalmaz. Ezek a világok a Minecrafthoz hasonlóan különböző anyagokból álló blokkokból épültek volna fel, beleértve olyan elemeket, mint a fém, a hó és a láva, valamint egy kitalált anyag, a termidium.
A koncepciós rajzok azt mutatják, hogyan nézhettek volna ki a játékos avatarok. Ezek valósághű, nem stilizált emberi figurák lettek volna, ellentétben azzal, amit a Minecraftban láthatunk. Az avatárok különleges öltözéket viselnek, és olyan fegyverszerű eszközöket használnak, amelyeket úgy tűnik, hogy a környezet építésére terveztek. A világokat a környezet típusa alapján különböző kategóriákba lehetett volna sorolni, mint például barlangok, hegyek, valamint további címkékkel, amelyek olyan játékmódokat határoznak meg, mint például a Race to Escape. Néhány kategóriát a világokat alkotó elsődleges anyagok is meghatároztak. Ahogy a képeken is látszik, a Minecraft és a Fortnite hatása tagadhatatlan (utóbbi a menük miatt).
A játékot potenciálisan 2023 februárja és májusa között törölték. Ezt követte Jean Guesdon távozása a stúdióból, aki a hírek szerint a projekt kreatív igazgatója volt, és aki korábban az Assassin’s Creed sorozat több címén is dolgozott. Ha reméljük, hogy látunk valamit a szellemi utódtól, az Alterrától, akkor türelemre lesz szükségünk. A fejlesztés már körülbelül két éve tart, és figyelembe véve, hogy milyen sokáig tartanak az AAA projektek fejlesztése, rövid időn belül nem fogjuk látni.
Pláne azért is nem, mert a Ubisoft nemrég kijelentette, hogy több nagyobb projektjét is elhalasztotta. Ez a kiadó prioritásainak eltolódását jelentheti, ami hatással lehet az olyan eredeti IP-k fejlesztésére, mint az Alterra.
Forrás: MP1st





