Project Renaissance: milyen lett volna a Ubisoft Minecraft-klónja?

A francia kiadó (ami holnap bezárja az XDefiant-ot a decemberi bejelentés alapján) megpróbált volna a Minecrafthoz hasonló voxeles játékot alkotni, de ez nem jött össze.

 

A Ubisoft jelentős átszervezésen megy keresztül, amit nagyrészt a céget egy ideje már sújtó tartós pénzügyi kihívások okoznak, és számos játékot töröltek (Tom Clancy’s The Division: Heartland, XDefiant, Project Q). Van olyan is, amelyet hivatalosan be sem jelentettek, bár lehet, hogy más formában még új életre kel. A létező Project Renaissance-ot először 2023-ban hallottuk a Kotaku révén. A publikáció egy voxel-alapú játékként írta le a Minecrafthoz hasonló stílusban, és négy éve fejlesztés alatt állt a Ubisoft Montréal-nál.

A játékról ezután tavaly novemberben hallhattunk az Insider Gaming-től, miszerint egy, a Renaissance-hoz hasonló jellemzőkkel bíró projektről azt írták, hogy törölték. Ez a törlés állítólag megnyitotta az utat egy másik, Alterra kódnevű projekt előtt, amelyet az Animal Crossing ihletett, és szintén ezt a voxelgeneráló technológiát használja. A Renaissance fejlesztéséhez közel álló források betekintést engedtek abba, hogy milyen lehetett volna a játék. Úgy képzelték el, mint egy olyan platformot, amely változatos, felhasználók által létrehozott élményeket tartalmaz. Ezek a világok a Minecrafthoz hasonlóan különböző anyagokból álló blokkokból épültek volna fel, beleértve olyan elemeket, mint a fém, a hó és a láva, valamint egy kitalált anyag, a termidium.

A koncepciós rajzok azt mutatják, hogyan nézhettek volna ki a játékos avatarok. Ezek valósághű, nem stilizált emberi figurák lettek volna, ellentétben azzal, amit a Minecraftban láthatunk. Az avatárok különleges öltözéket viselnek, és olyan fegyverszerű eszközöket használnak, amelyeket úgy tűnik, hogy a környezet építésére terveztek. A világokat a környezet típusa alapján különböző kategóriákba lehetett volna sorolni, mint például barlangok, hegyek, valamint további címkékkel, amelyek olyan játékmódokat határoznak meg, mint például a Race to Escape. Néhány kategóriát a világokat alkotó elsődleges anyagok is meghatároztak. Ahogy a képeken is látszik, a Minecraft és a Fortnite hatása tagadhatatlan (utóbbi a menük miatt).

A játékot potenciálisan 2023 februárja és májusa között törölték. Ezt követte Jean Guesdon távozása a stúdióból, aki a hírek szerint a projekt kreatív igazgatója volt, és aki korábban az Assassin’s Creed sorozat több címén is dolgozott. Ha reméljük, hogy látunk valamit a szellemi utódtól, az Alterrától, akkor türelemre lesz szükségünk. A fejlesztés már körülbelül két éve tart, és figyelembe véve, hogy milyen sokáig tartanak az AAA projektek fejlesztése, rövid időn belül nem fogjuk látni.

Pláne azért is nem, mert a Ubisoft nemrég kijelentette, hogy több nagyobb projektjét is elhalasztotta. Ez a kiadó prioritásainak eltolódását jelentheti, ami hatással lehet az olyan eredeti IP-k fejlesztésére, mint az Alterra.

Forrás: MP1st

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)