TECH HÍREK – Charles Tremblay, a CD Projekt RED (CDPR) technoógiáért felelős alelnöke szerint több komponens is lényeges abban, hogy a Switch 2 lehagyja a PlayStation 4-et.
Charles Tremblay az IGN-nek nyilatkozva beszélt a Cyberpunk 2077 hamarosan érkező Nintendo Switch 2-es portjáról, amelynek fejlesztése 2023 nyarán indult. A CDPR számos kihívással szembesült, amelyek közül az egyik legnagyobb az volt, hogy a játék eredetileg egy teljesen más, x86-os architektúrára készült, míg a Switch 2 ettől eltérő rendszerre épül. Emiatt számos módosítást kellett elvégezni motor szinten. Az Nvidia DLSS szintén kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a játék a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa a konzolon. A technológia nemcsak minőségi ugrást tett lehetővé, de kiválóan skálázható is minden platformra.
A DLSS csak egy azon funkciók közül, amelyek lehetővé teszik, hogy a Nintendo Switch 2 minőségben túlszárnyalja a PlayStation 4-et. Tremblay szerint az előző generáció legnagyobb problémája a mechanikus meghajtó volt – ez az új Nintendo konzolnál már nem jelent gondot. Az emelt mennyiségű RAM szintén hozzájárul a jobb teljesítményhez: ez nemcsak a Cyberpunk 2077 stabilabb futását biztosítja, hanem lehetővé teszi, hogy a Phantom Liberty bővítmény is része legyen az új változatnak.
A 30 FPS a cél, a 40 FPS a kompromisszum
Bár a Cyberpunk 2077 a Switch 2-n vizuálisan nem mérhető a PC-s verzióhoz, ez nem is volt célja a stúdiónak. A CDPR olyan élményt kívánt nyújtani, amely a platform sajátosságaihoz igazodik, és betartja az ígéretüket a 30 képkockás futással kapcsolatban. Tremblay szerint a 40 FPS megfelelő kompromisszum a modern konzolokon megszokott 60 FPS standardhoz képest. A játék a Nintendo Switch 2 egyik nyitócíme lesz 2025. június 5-én.



