Ez nem a GTA 6, de a hype hatalmas volt. A Mindseye fejlesztői a nagy siker reményében dobták piacra az év egyik legjobban várt játékát, de a premier után csak csalódás és düh öntötte el a közösségi médiát. Míg néhányan szórakoztatónak találják, a legtöbben a borzalmas optimalizálás és a játék tele hibájától tartják távol magukat.
Leslie Benzies, a GTA Online atyja sokat ígért a Mindseye-jel, amely egy ál-nyílt világú, magával ragadó játékélményt és egy fiktív, jövőbeli Amerika történetét ígérte. Azonban a valóságban a Mindseye sokkal inkább délibábnak tűnik: egy olyan projekt része, az Everywhere-nek, amely már korábban is szakított az ígéretekkel, és nagyon messze került a nagy víziótól. A Build A Rocket Boy stúdió – Benzies új csapata – játéka a Steamre érkezve szinte azonnal „többségében negatív” értékeléseket gyűjtött, és a játékosok túlnyomó többsége a gyenge optimalizálás, teljesítményproblémák és technikai hibák miatt kritizálja.
A fejlesztők nem küldtek tesztpéldányokat a Mindseye-ből, így a játékosok maguk estek neki az első értékeléseknek – és ezek nem túl hízelgőek. A közösség szerint a játék tele van buggal: az NPC-k eltűnnek, ha elüti őket egy autó, de szinte mindenki panaszkodik a folyamatos képkockaszám-csökkenésre, akadozásra, összeomlásokra. Többen a Cyberpunk 2077 első napjaihoz hasonlítják a káoszt, a közösségi médiát pedig már elárasztották a bugos videók: repkedő civilek, nevetséges MI és egyéb komikus hibák. A SteamDB szerint a PC-s rajt alig haladta meg a 3 300 játékost, és csak 39% az elégedett visszajelzés.
Természetesen nem mindenki elégedetlen: néhány felhasználó szerint a játék hangulatos, sőt, egészen élvezetes, amíg várunk a GTA 6-ra. Egy azonban biztos: a Mindseye komoly javításokra szorul, hogy stabil, bugmentes élményt nyújtson, és nem lenne meglepő, ha a fejlesztők teljesen új irányt választanának a roadmap kapcsán. A fiaskó után komoly kérdések merülnek fel a Build A Rocket Boy csapatának alkalmasságával kapcsolatban – ki tudja, képesek lesznek-e No Man’s Sky-hoz hasonló visszatérést produkálni 2026-ra? Egyelőre bocsánatkérésre, patchekre és sürgős javításokra vár mindenki, de a remény még nem veszett el.
Forrás: 3djuegos



