„A rajongók hűségesek a PlayStationhöz.” Sony vezérigazgatója két dolgot leszögezett: a PS6 nem lesz technológiai kísérletező terep, és a felhőszolgáltatások nem váltják le a konzolokat. Hideaki Nishino, a Sony Interactive Entertainment elnöke kijelentette, hogy a következő japán gép marad „hagyományos hardver”.
Bár a videojátékpiac folyamatos átalakuláson megy keresztül – a jelenlegi válság, a digitális játékok térnyerése a fizikai kiadásokkal szemben, illetve az előfizetéses és felhőalapú modellek felfutása miatt –, a Sony most világosan közölte, hogy továbbra is a klasszikus konzol marad a cég fő fókusza. Egy friss részvényesi találkozón a japán vezetők betekintést adtak a PlayStation márka hosszú távú stratégiájába, különös tekintettel a következő generációra. Bár konkrét részleteket a PlayStation 6-ról még nem árultak el, az üzenet egyértelmű volt: a konzol evolúciója kulcskérdés a Sony jövőképében.
A találkozón – a VGC beszámolója szerint – Hideaki Nishino, a Sony Interactive Entertainment elnöke közvetlenül reagált arra, hogy a klasszikus hardvernek milyen szerepe lehet a felhőalapú játékok előretörésével szemben. Elismerte ugyan a streamelt játékok technológiai fejlődését, de hangsúlyozta, hogy a játékosok még mindig helyben szeretik futtatni játékaikat. „A hálózat stabilitása nem teljesen a mi kezünkben van,” mondta Nishino. „A felhőben történő játék fajlagos költsége is magasabb, mint a konzolos modellnél.”
Hozzátette, hogy a konzol marad a PlayStation-ökoszisztéma fő belépési pontja – nem pedig az előfizetések vagy a PC. Az elmúlt öt év tapasztalatai alapján a PlayStation 5 és annak Pro verziója is megmutatta, hogy a felhasználók inkább közvetlenül a saját eszközükön játszanak. A Sony tehát nem zárkózik el a felhőtől, de inkább kiegészítőként tekint rá. „A felhő csak egy extra opció a játékosoknak,” tette hozzá.
Nem lesznek furcsa kísérletek a PS6-tal – A PlayStation tartja magát az úthoz
A prezentáció egyik hangsúlyos pontja volt, hogy a következő konzol fejlesztése kulcsfontosságú pillér a vállalat számára. Bár a PlayStation 6 várhatóan legkorábban 2028-ban érkezhet, Nishino hangsúlyozta: „a platform jövője a legfontosabb”, és hozzátette, hogy a cég „új és jobb” tartalomfogyasztási lehetőségeket keres, miközben nem hagyja el a konzolos hagyományokat.
Lynn Azar, a vállalat pénzügyi és stratégiai alelnöke megerősítette ezt a víziót: a Sony képes volt csökkenteni az új konzolgenerációk pénzügyi ciklikusságát. Szerinte ez annak is köszönhető, hogy mára az előfizetésekből és mikrotranzakciókból származó bevétel meghaladja a teljes forgalom kétharmadát. Ez a stratégia lehetővé teszi, hogy a Sony egy „konzisztens, kiszámítható és profitábilis” bevételi bázist tartson fenn, még akkor is, ha épp technológiai váltás zajlik az iparágban.
Azar végül hozzátette: mind a PS5-, mind a PS4-tulajdonosok rendkívül elkötelezettek maradtak a márka iránt, és jelentős összegeket költenek átlagosan. A Sony stratégiája, hogy többféle tartalomelérési módot kínál, igazodva a játékosok különböző igényeihez és szokásaihoz.
Forrás: 3djuegos



