A Build A Rocket Boy játéka Leslie Benziesszel, a Grand Theft Auto korábbi részeinek producerével lassan Cyberpunk 2077-i mélységekbe süllyed.
Egy héttel a megjelenés előtt a játék fizikai példányai elkezdtek megjelenni, mivel a boltok megszegték az utcai dátumot. A stúdió figyelmeztette a játékosokat, hogy a lemezen lévő játékból hiányozni fog egy „jelentős” első napi javítás, de ez a figyelmeztetés nem sokat tett a játékosok azon aggodalmainak eloszlatására, hogy az első napi javítás kijavítja majd az összes problémát, amit a korai példányokkal rendelkezők már láttak.
Playstation support have refunded the game with zero issues and said they're "aware of this games optimisation and are investigating the situation", the only other game they've EVER said this for was cyberpunk 2077,which was delisted for 6 months…
byu/MasterOfMoogles1995 inMindsEye
Konzolokon a játék egyáltalán nem képes elérni a 60 FPS-t, és 30 FPS-re van korlátozva. Ez arra készteti a Sony-t, hogy visszatérítést adjon a játékosoknak a MindsEye megvásárlásáért. Egy játékos felhívta a PlayStation ügyfélszolgálatának figyelmét arra, hogy a MindsEye-t úgy reklámozták, hogy PlayStation 5 Pro Enhanced címként hirdették, és elvileg tudnia kellene a konzolon a 60 FPS-t, de ez ugye nem igaz (erről már tegnap is írtunk). Nem ez az egyetlen ok, amiért a játékosok visszatérítést kapnak: WolfgangMishima a Twitteren megosztotta, hogy ő is elérte ezt: „Általában a PlayStation Store lemondási szabályzata miatt nem dolgozhatunk fel visszatérítést a letöltött játékokért. Megértjük azonban, hogy a hibakeresés után, amit elvégeztél, problémáid vannak a játékkal, és visszatérítést szeretnél kérni érte, ezért kivételt teszünk, és jóindulatú gesztusként feldolgozzuk a visszatérítést a számládon,” írta neki a PlayStation-ügyfélszolgálat.
Playstation refunded me Mindseye!!! pic.twitter.com/z3p21Tq29f
— Wolfgang (@WolfgangMishima) June 10, 2025
Még nem volt közvetlen szó a fejlesztő Build A Rocket Boy-tól a játékosok által kiírt problémákról, azon a nyilatkozaton túl, hogy dolgozik a javításokon, vagy a visszatérítéseken, de egyértelmű, hogy a stúdió tisztában van a játék jelenlegi problémáival. Legalábbis egy esetben a stúdió még egy általa szervezett szponzorált streamet is lemondott, szinte mintha megpróbálná megakadályozni, hogy az emberek nyilvánosan játsszanak vele. Az interneten egyre több beszámoló jelenik meg a visszatérítésekről, de egyelőre a MindsEye még nem érte el a Cyberpunk 2077 szintjét. Ahhoz a PlayStationnek egy nagyobb nyilatkozatot kellene kiadnia és törölnie kellene a játékot az áruházból ahhoz, hogy elérje azt a mélységet.
— MindsEye (@MindsEyeGame) June 12, 2025
A stúdió a játékkal kapcsolatos problémákat egy memóriaszivárgásra vezette vissza, azt állítva, hogy kb. minden tizedik játékost érinti ez a probléma, és hogy egy hotfixet készítettek a probléma kijavítására. Ezt a javítást, valamint még néhány másikat, amit a Build A Rocket Boy a közleményében részletezett. Az első hotfix elvileg a nap folyamán jön, és további javítások érkeznek a hétvége folyamán, amelyek a jövő héten, és alapvetően a hónap hátralévő részében folytatódnak.
A Build A Rocket Boy szerint ezen a hétvégén a MindsEye első hotfixje a következőket tartalmazza: kezdeti CPU és GPU teljesítményjavítások, valamint memóriaoptimalizálás; könnyített CPR minijáték; a mélységélesség (depth of field) kikapcsolásának lehetősége; a MineHunter és a Run Dungeon minijátékok hiányzó vezérlőelemeinek javítása; pop-up figyelmeztetések a hardveres gyorsítású GPU ütemezéssel nem rendelkező, illetve a kiakadásra hajlamos CPU-kkal rendelkező PC-ken. Mire számíthatunk a jövő heti második frissítésben? Folyamatos, fokozatos teljesítmény- és stabilitásjavítások; javítás a buggy kerekeinek vizuálisan nem pörgő kerekeihez vezetés közben; javítás a Car Manufacturing olyan területein, ahol a játékosok áteshettek a világon. A hónap végére jön a harmadik frissítés: folyamatos teljesítmény- és stabilitásjavítások; a Hard nehézségi szint újrabalanszolása, animációs javítások, MI javítások.
Írtuk korábban, hogy a Build a Rocket Boy társ-vezérigazgatója, Mark Gerhard májusban arra utalt, hogy lejárató kampány indult a MindsEye ellen, és hogy egy botfarm állhat emögött. Erre reagált a játékot kiadó IO Interactive vezérigazgatója, Hanak Abrak az IGN-nek a megjelenés napján publikált interjúban. Ő nem hisz ebben, és úgy vélte, hogy a játéknak magáért kellene beszélnie. Nos… ezek után is ezt gondolja vajon?
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, PCGamer, IGN



