Hihetetlen, de a Phasmophobia sikersztorijának mögöttese egy olyan fejlesztő, aki saját bevallása szerint kerüli a horrorjátékokat. Daniel Knight eredetileg teljesen más céllal kezdte el a projektet, de a végeredmény minden várakozást felülmúlt. Egy kooperatív kirakósból lett az elmúlt évek egyik legnépszerűbb rémisztő játékélménye.
Lehet, hogy már te is felfigyeltél rá: egyre nagyobb divatja van a kooperatív horrorjátékoknak, ahol barátokkal együtt egyszerre lehet félni és nevetni. A Phasmophobia ebben a műfajban az egyik legkiemelkedőbb, hiszen szellemes nyomozásra és félelmetes élményekre épít, több millió játékost vonzva. Pedig az eredeti koncepció egészen más volt – és mindez azért, mert a játék készítője alapvetően nem is játszik horrorjátékokat.
Daniel Knight, a Phasmophobia rendezője és vezető fejlesztője a PC Gamer-nek adott interjúban árulta el ezt az érdekességet. „Nem sikerült kooperatív kirakós játékot csinálnom. […] Vagy kooperatív horror kirakóst. Igazából nem is szellemvadász játékot akartam. Csak végül tökéletesen illeszkedett ez a műfaj.” – mondta Knight. „A fő cél az volt, hogy egy társas, kooperatív kirakós legyen, ahol a barátaiddal együtt kell megoldani egy feladványt” – folytatta, hozzátéve: „A horror csak mellékes elem volt – végül pont ettől lett tökéletes a kombináció.” Knight szerint ő maga lepődött meg legjobban, hogy a Phasmophobia ilyen irányt vett, elismerve: „Én nem igazán játszom horrorjátékokat.” Azért azt hozzátette, hogy a Content Warning kicsit megfogta.
A Phasmophobia több mint 300 millió dollárt termelt
Utólag Knight nagyon is jól tette, hogy változtatott az irányon. A játék nemcsak PC-n aratott óriási sikert, hanem olyan népszerű lett, hogy konzolokra is megjelent. Számokban: több mint 20 millió példány kelt el, amivel 300 millió dolláros bevételt produkált. Nem csoda, hogy a fejlesztő végül örül, amiért az eredeti ötlet helyett az ismerős, de mégis újszerű horror műfaj mellett döntött.
Forrás: 3djuegos



