A Creative Assembly azon is dolgozott, hogy a játék kisebb legyen, és ennek köszönhetően gyorsabban betöltődjön, ami sosem árt.
A Creative Assembly hosszú ideje tartó Total War: Warhammer 3 rebalanszolása lassú, de folyamatos. Márciusban teljesen átdolgozták a Kislev frakciót – most pedig a frissítés a mágikus tárgyak rendszerére fókuszál: mintegy 600 ancillary (common–rare) hatását és ritkaságát hangolták át az új kiegyensúlyozási paradigma szerint.
A fejlesztők egy „költség/költségvetés mátrixot” vezettek be, egy rejtett „uniqueness” stat alapján, hogy világosabbá és egységesebbé tegyék a ritkasági szintek közti különbségeket. A rendszer egyszerűsíti az effekteket, csökkenti a felhasználói felület túlterheltségét, és testre szabott tárgyleosztást kínál a játékos gyűjteménye és játékmódja alapján.
Új egységek is érkeznek: Hobgoblin Bolt Thrower a Káosz törpéknek és Blood Knight vámpírlovasság a Vampire Counts számára. A játék mérete 27%-kal csökkent, betöltési idői pedig 5–42%-kal gyorsultak.
Az MI mostantól két új beállítást is támogat: az AI Strength & Threat Assessment (alapértelmezett: bekapcsolva) dinamikusan kezeli a kampány nehézségét, míg a Minor Faction Potential (alapértelmezett: kikapcsolva) a kisebb frakciók döntéshozatalát támogatja.
A Tides of Torment című DLC még a nyár folyamán megjelenik.
Forrás: PCGamer, Creative Assembly



