Jelentősen gyorsabb lesz több téren is az AMD UDNA architektúrája?

TECH HÍREK – A next-gen Xboxban és a PlayStation 6-ban is használatos technológia a raszterizációban, a sugárkövetésben (ray tracing, vagy rövidítve RT), illetve a mesterséges intelligenciában is nagyobb teljesítményre lesz képes.

 

Kepler_L2, egy megbízható bennfentes a NeoGAF fórumon osztott meg részleteket az AMD következő generációs grafikus architektúrájáról, az UDNA-ról. Ez várhatóan jövőre debütál az új Radeon GPU-kban, és ugyanúgy jelen lesz a PlayStation 6 és a következő generációs Xbox konzolokban is. Mindkét konzol ugyanazt a GPU-architektúrát használja majd, amely a sugárkövetés és az MI jelentős fejlődésére koncentrál.

A raszterizációs teljesítmény terén körülbelül 20%-os javulás várható az egy számítási egységre (CU) vetítve. Ez fontos előrelépés az RDNA 4-hez képest is, amely szintén fejlődött az RDNA 3-hoz képest. Ez persze egységenkénti előny, és az AMD várhatóan növeli is majd a CU-k számát a jövőbeli GPU-kban. Jelenleg a PlayStation 5 Pro 60, míg az Xbox Series X 56 CU-val rendelkezik. A PS5 Pro modernebb architektúrával bír, és az RT és MI teljesítménye állítólag már most is megfelel az RDNA 4-nek.

A Radeon RX 9070 XT 64 RDNA 4 CU-val rendelkezik, ami visszalépés a korábbi RDNA 3 GPU-k 96 CU-jához képest, de több játékban is megközelíti a korábbi zászlóshajókat, miközben jobb teljesítményt nyújt RT-ben és MI-ben. Ez a két terület lesz az AMD fő fókusza, mivel a játékipar egyre inkább a sugárkövetéses jövő és a teljesítményt felskálázó technikák (mint a frame generálás) felé mozdul.

A várakozások szerint mind az RT, mind az MI képességek kétszeres növekedést mutatnak majd. Az AMD már demonstrálta a path tracing képességeket a FSR 4 Redstone technológiában. A felskálázás és a képkockagenerálás jobb támogatása szintén gyorsabb MI-t igényel, ami új neurális és gépi tanulási technológiák révén valósulhat meg – ezek pedig nemcsak a képminőséget javítják, hanem a játékélmény stabilitását is növelik.

Forrás: WCCFTech, NeoGAF

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)