A Diablo 4 legkevésbé népszerű kasztját teljesen átdolgozták, hogy most már mindenki kedvence legyen a Diablo Immortalban. A NetEase teljesen újratervezte az alapjáték egyik kasztját, amely most először érkezik a Blizzard ARPG-jéből a nagy port kavart ingyenes változatba.
Kétségtelen, hogy az ARPG műfaj egyik legikonikusabb sorozata, a Diablo, az utóbbi években nem tudta igazán visszaszerezni régi fényét. Bár önmagukban jó játékok, a legutóbbi Diablo-epizódok nehezen találják meg azt a hangot, amely miatt a rajongók maximálisan elégedettek lennének. Szerencsére a fejlesztők nem adják fel, és folyamatosan újabb ötletekkel próbálják visszacsábítani a játékosokat Sanctuary világába, gyakran kifejezetten izgalmas újdonságokkal.
A NetEase, a Diablo Immortal fő fejlesztője most leleplezte az új kasztot, amely nem más, mint a Druida. Ez az első alkalom, hogy egy „örökség” kaszt a Diablo IV-ből átkerül ebbe a mobilos változatba, ráadásul már akció közben is láthattuk, sőt, néhány fejlesztővel is beszélgettünk róla. Bár a Druida a Diablo 4-ben nem túl népszerű, a látottak alapján nagyon is esélyes, hogy az Immortalban mindenki kedvence lesz.
A druida teljesen új készlettel érkezik az Immortalba
A Diablo IV Druidája főleg azért különleges, mert vadállattá tud átalakulni, ami teljesen megváltoztatja a játékmenetet. Maximális kihasználása speciális buildet igényel, de ettől még szórakoztató kaszt. Ugyanakkor hiányzik belőle az a fajta rugalmasság, amelyet a testvér archetípusai nyújtanak. A Druida átültetése az Immortalba pont ezen érzésen akart változtatni.
Az első látványos újdonság az az erőforrás, amit a kaszt használ: a Primal Power. Ez passzívan töltődik, de bizonyos képességekkel gyorsítani is lehet; lehetővé teszi, hogy vadállatokká alakuljunk át, új képességeket kapjunk, erős varázslatokat süssünk el, vagy társakat idézzünk meg. Igen, jól olvastad: ez az első F2P kaszt, amely NPC-t hívhat segítségül, aki mellettünk harcol. Ez már önmagában is jól mutatja, mennyire rugalmas lesz az új archetípus.
Ez a rugalmasság különösen azoknak tetszhet, akik szeretik vegyíteni a közelharcot és a távolsági támadásokat. Mindez az átalakulás képességének és a varázslatoknak köszönhető. Az új druida készletének három fő pillére:
- Farkas forma – előretörés karmokkal, ami sebzi vagy megöli az előtte álló ellenfeleket.
- Medve forma – a nagyobb ellenséghullámok ellen, erős területsebzéssel és elkábítással két ellenség előtt, valamint tömeges sebzéssel.
- Lángviharok és tövisoszlopok idézése – az előbbi négy másodperces tüzes örvényt hoz létre, ami égési sebzést okoz, az utóbbi pedig tövises sziklaoszlopokat emel ki a földből, amelyek visszalökik és sebzik az ellenséget.
A sebzést okozó képességek mellett farkasokat, medvéket, sőt tövisbokrokat is idézhetünk. Ezek a társak önállóan támadnak – egyesek célzottan, mások automatikusan –, de mind hatékonyan támogatnak, így akár a távolsági harcra is koncentrálhatunk.
Lényegében az Immortal Druidája a rugalmasságot és főleg a gyorsaságot helyezi előtérbe – gyorsabb és agilisabb, mint a Diablo IV-ben –, így a játékosok szabadon választhatnak harcmodort a helyzettől függően. Természetesen az új kaszt sem mindenható: a druidáknak régóta elszámolni valójuk van a Sharval boszorkányaival, akik nem a természet egyensúlyára törekszenek, hanem uralni és torzítani akarják azt.
„Nehézebb egy létező kasztot áthozni, mint újat alkotni.”
Miután láthattuk az új druidát akcióban, beszélgettünk is a Diablo Immortal két kulcsfigurájával: John Yoo vezető játékmenet-tervezővel és Emil Salim vezető grafikussal. Yoo elárulta: „nehezebb volt egy már létező kasztot átültetni, mint egy teljesen újat kitalálni”. Tudták, hogy a játékosok már a Diablo IV-ből, sőt a Diablo II: Lord of Destruction-ből is jól ismerik a druidát, így egyszerre kellett újnak és ismerősnek lennie, valamint könnyen használhatónak.
Emil számára a dinamikusabb, látványosabb és főleg gyorsabb druida (amit a kezdeti visszajelzésekben is kértek, amikor kiderült, hogy ez lesz a következő kaszt az Immortalban) nemcsak az animációkban, hanem a játék történetében is vissza kellett köszönjön. A jelenlegi Age of Madness történetszál, illetve a druidák és boszorkányok küzdelme miatt is tökéletes alkalom volt az új kaszt behozatalára.
A kaszt tervezésénél cél volt, hogy a sorozat világából ismerős elemet hozzanak vissza, de teljesen más élményt nyújtson, mint a Diablo IV-ben, így legyen friss és főleg élvezetes játszani. Felmerült, hogy további „örökség” kasztokat is áthozzanak, de egyelőre korai erről beszélni – ugyanakkor szívesen kipróbálnák a Spiritualistát is (még ha most a druida már kicsit átlép a Vessel of Hatred kasztjának területére is). Ha már kívánhatunk, jó lenne, ha az Immortal exkluzív kasztjai, például a Tempestarian vagy a Blood Knight is átkerülnének a Diablo IV-be.
Akárhogy is, a Diablo Immortal játékosai hamarosan kipróbálhatják az új kasztot: július 3-án érkezik egy frissítéssel a játékba.
Forrás: 3djuegos



