De aki modderkedésre adná a fejét, készüljön fel arra, hogy rengeteg tárhelyre lesz szüksége PC-n, és akkor még finoman fogalmaztunk.
A GSC Game World egy új, nagyszabású patchet adott ki a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl-hoz, amely mostantól az 1.5 verziószámot viseli. A frissítés jelentős fejlesztéseket vezet be az A-Life rendszerben, amely a játék novemberi megjelenésekor még igencsak gyenge lábakon állt (nőiesen fogalmazva: katasztrofális volt).
Mostantól a zónán belüli élet minden karakterre kiterjed, nem csak azokra, akiket a játékos lát. A szereplők élik tovább az életüket, követik céljaikat, mígnem elérik végzetüket – és így előfordulhat, hogy egy idő után újra találkozunk egy-egy ismerős stalkerrel. Több A-Life karakterrel is összefuthatunk, akik épp pihennek vagy más karakterekkel lépnek interakcióba, ami tovább növeli az élményt és a világ hitelességét.
A karakterek többé nem fognak közvetlenül a játékos orra előtt megjelenni. Ha például egy mutánsfészket megtisztítunk, az ottani szörnyek nem térnek vissza perceken belül. Az A-Life Director nem fog karaktereket generálni a látómezőnk szélén sem – a respawn a játékostól távolabb történik, miközben a zóna népessége megmarad. A vizualizációs távolságot is kissé növelték: mostantól a karakterek az animációikkal és felszerelésükkel együtt jelennek meg a látótérben, csökkentve az úgynevezett „pop-in” hatást, így gördülékenyebb látványt kapunk.
A patch ezen kívül számos hibajavítást és technikai fejlesztést hoz, például a teljesítmény vagy az ultraszéles képernyők támogatása terén. De kétségkívül a frissítés másik nagy szenzációja a modkészítéshez kiadott eszközkészlet, a Zone Kit nyilvános megjelenése. Ez már elérhető az Epic Games Store-on keresztül, és lehetőséget ad új animációk, fegyverek, mechanikák és sok más létrehozására. A készített modokat ezután a Steam Workshopon vagy a Mod.io-n keresztül lehet megosztani. Előbbi még nem él, utóbbin már 43 mod is fent van. De kell hozzá 700 GB. Nem elírás. Hétszáz gigabájt.
A Gamescom során a GSC Game World bejelentette, hogy a játék a megjelenést követően cross-platform modokat, többjátékos módot és hardveres ray tracing támogatást is kapni fog – ezek közül egyet már meg is valósítottak.
Forrás: WCCFTech, Steam, Epic Games Store



