TECH HÍREK – Matthew Cassells, az Alderon Games alapítója szerint szoftveresen is kissé meg van kötve a nagy N új platformjának a keze.
A minap már beszámoltunk arról, hogy a Nintendo Switch 2 kijelzője meglepően gyenge, de ehhez most szoftveresen is hozzá lehet tenni egy aggasztó tényezőt. A Moore’s Law is Dead „Broken Silicon” podcastjának legutóbbi epizódjában Matthew Cassells a konzol szoftveres korlátairól beszélt, amelyek komolyan befolyásolhatják a játékok teljesítményét. Ilyen például a FAT32 és exFAT fájlrendszer használata – mindkettő elavult megoldás, amelyet az eredeti és az új Switch is alkalmaz. A FAT32 4 GB-os fájlméret-korlátja például arra kényszeríti a fejlesztőket, hogy kisebb fájlokkal dolgozzanak, ami a textúrák minőségének rovására mehet, vagy darabokra kell szabdalniuk az erőforrásokat.
Cassells érthetetlennek tartja, hogy a Nintendo továbbra is ezeket a fájlrendszereket használja, hiszen ez nemcsak technikai korlátot jelent, hanem licencdíjat is kell fizetniük a Microsoft felé, miközben ebből gyakorlatilag nem származik előnyük. A PlayStation például nyílt forráskódú, Linux-alapú fájlrendszert használ, amelynél nincsenek ilyen megszorítások. A Nintendo ezen felül rendkívül szigorúan szabályozza, hogy egy játék milyen gyakran írhat a belső NAND tárhelyre – ezt a jóváhagyási folyamat során alaposan ellenőrzik, hogy megelőzzék az adattárolók túl gyors elhasználódását. Cassells szerint ennek hátterében az olcsó NAND-használat állhat, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e ez a spórolás a vele járó korlátozásokat.
Ezeket a problémákat tovább súlyosbítja, hogy a rendszer jelentős mennyiségű erőforrást tart fenn az operációs rendszer és a GameChat számára, valamint magas a titkosítás és a DRM-használat szintje is. Ez utóbbi nem meglepő, ismerve a Nintendo rendkívül szigorú hozzáállását a hackeléssel és kalózkodással szemben. Cassells úgy véli, hogy jelenleg csak kevés fejlesztő rendelkezik Switch 2 fejlesztői kittel, így sokan csak tippelnek arra, hogyan működik majd hibátlanul a játékuk az új konzolon.
Noha ezek a korlátozások később komolyabb hatással lehetnek a játékélményre, jelenleg még nem jelentenek nagy problémát a felhasználók számára – a Cyberpunk 2077 például már most megmutatta, mire képes az új konzol hardvere.
Forrás: WCCFTech



