Ki írta el igazán a Fantasztikus Négyest? A 2015-ös reboot bukásáról beszélt a volt forgatókönyvíró

MOZI HÍREK – Hamarosan jön a Marvel Studios új Fantasztikus Négyes filmje, de az előző reboot írója most elárulta, miért lett akkora kudarc a Fox változata. A 2015-ös Fantasztikus Négyes köztudottan pocsék lett, és a forgatókönyv is legalább annyira. Most végre fény derült arra, hogy mi ment tönkre a kulisszák mögött.

 

Az nem újdonság, hogy a 2015-ös Fantasztikus Négyes óriási bukás volt. Ezt nemcsak a rajongók és a kritikusok, de maguk az alkotók is pontosan tudták. Josh Trank rendező és a 20th Century Fox produkciója gyorsan az elmúlt évek egyik leghírhedtebb képregény-adaptációjává vált: a sötét, realista reboot helyett egy hideg, lélektelen, céltalan mozit kaptunk.

 

Két világ, két akarat: Slater kontra Trank

 

A hajótörött produkció egyik kulcsfigurája Jeremy Slater volt, aki akkoriban még csak most bontogatta szárnyait Hollywoodban. Azóta komolyabb projekteken is dolgozott (Moon Knight, Godzilla x Kong: Az új birodalom), és most egy friss interjúban őszintén beszélt a kudarc okairól, sőt, arról is, miért reménykedik az új Marvel-verzió sikerében. Slater szerint már az elején totális kreatív szakadék volt közte és Trank rendező között: míg ő színes, szívvel teli, humoros Marvel-hangulatban gondolkodott, Trank egy sötét, realista Batman Begins-vonalat akart. Az eredmény: steril, karaktertelen, csodátlan film lett.

Slater bevallotta, hogy 10-15 féle forgatókönyv-verziót írt, a képregényekhez sokkal hűebben. Az ő eredeti elképzelésében a Baxter Building afféle „kocka Roxfort” lett volna, ahol fiatal zsenik játszanak sci-fi technológiákkal, akárcsak a Future Foundation sztoriban. Reed és Ben gyerekkori barátok lettek volna, Doom egy traumatizált, de zseniális lettveri fiatal, aki Reedet is szabályszegésre csábít. És persze: szörnyek, űrlények, Negatív Zóna, sőt, egy kibercsontváz T-Rex, Annihilus néven is belekerült volna.

 

Mi lehetett volna, és mi lett: eleve halálra ítélt produkció

 

Slater nagyban gondolkodott: az eredeti verziókban a Fantasztikus Négyes igazi szuperhős-eposz lett volna, a végén egy Ryan közlegény megmentése-stílusú latveriai fináléval, Doombot-sereggel, óriásszörnnyel Manhattan közepén, és egy Galactus–Ezüst Utazó poszt-credit jelenettel. Csakhogy minderre a Fox nem akart 300 millió dollárt áldozni egy egyszer már megbukott franchise-ért. A végleges verzióban ebből szinte semmi nem maradt: mindössze egy mondat Slater eredeti szövegéből („Ne robbanj fel!”), minden más – szörnyek, hajók, szív, kaland – elveszett a költségvetés és a folyamatos átírások között.

A kreatív káoszon túl a gyártás is totális rémálom lett. A Trank és a stúdió közti feszültségek miatt a forgatás kész horror lett, Slater ekkorra már nem is tudta, mi marad az ő munkájából. A kész film egy fura torzó lett: sem eredettörténet, sem sci-fi thriller, sem igazi képregényfilm – csak egy lélektelen, senkit nem boldogító iparosmunka, ami a pénztáraknál is óriásit bukott.

Minden ellenére Slater nem sértődött meg, sőt, lelkes az új Marvel-reboot miatt: szerinte végre kockázatos, kreatív irányba mozdulnak, Galactus karakterét is izgalmasnak tartja, mert most tényleg Jack Kirby-féle klasszikus dizájnt kap. A 2007-es Ezüst Utazó-féle „felhő-Galactus” után most végre azt látja, amit mindig is akart.

 

Visszatér a remény júliusban

 

Fájó belegondolni, mennyivel többet ígért Slater eredeti forgatókönyve: őrült sci-fi, dráma, grandiózus kaland – mindaz, ami végül sosem készült el, mert a stúdiórendszer és a közös vízió hiánya mindent elvett. Most, hogy jön a Marvel Studios új Fantasztikus Négyes-rebootja, újra van miért reménykedni a „Csodák Családja” rajongóinak.

Miközben várjuk a július 25-i premier napját, akár újra megnézhetjük a 2015-ös bukást Disney+-on – csak hogy lássuk, mennyit változott a világ, vagy hogy tudjuk: még a legnagyobb hibák is értékes leckéket adnak, ahogy azt Jeremy Slater is megtanulta.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)