Resident Evil 9: Két játék egyben? A Capcom fejlesztői elárulták, mennyire pokoli munka volt a két kameranézet megvalósítása!

A Capcom fejlesztőinek egyáltalán nem volt könnyű dolguk a Resident Evil 9 elkészítésénél, különösen a nézetek miatt. Masato Kumazawa, a játék producere szerint túlélőhorrorban első és harmadik személyű kamerát is hibátlanul megvalósítani valójában két külön fejlesztést jelent.

 

A Capcom most újra a figyelem középpontjában áll. A Resident Evil 9: Requiem első játékmenet-bemutatójával együtt a fejlesztők több kulisszatitkot is elárultak arról, milyen tervezési döntések születtek az Ashcroft Grace főszereplésével készült kaland kapcsán. Ennek köszönhetően egy igazán érdekes részlet is napvilágot látott: az, hogy a játékos szabadon választhat első vagy harmadik személyű kameranézetet, sokkal nagyobb technikai kihívást jelentett, mint azt bárki gondolta volna.

Ez egy interjúból derült ki, amelyet Masato Kumazawa, a játék producere adott a hivatalos PlayStation blognak. Mivel a harmadik személyű kamera a Resident Evil 8: Village DLC-jében debütált, a szakember szerint ez a perspektíva egyre népszerűbb lett a rajongók körében. „A harmadik személyű módot a Resident Evil Village-hez kizárólag a játékosok kérésére adtuk hozzá, nem volt prototípusnak szánva. A sorozatban tapasztalható játékmenet-trendek elemzése alapján arra jutottunk, hogy sok játékos kifejezetten első vagy harmadik személyű játékokhoz kötődik” – magyarázta. „Ezért is döntöttünk úgy, hogy mindkét nézetet beépítjük a Resident Evil Requiembe, mert azt szerettük volna, ha minden rajongó élvezheti a legújabb részt.”

 

Capcom majdnem online játékká tette a Resident Evil 9-et

 

A technikai nehézségekről Kumazawa így beszélt: két eltérő kameranézetet egyetlen játékba tenni korántsem egyszerű feladat. „A mai, 3D-s játékoknál talán sokan azt gondolják, hogy a perspektívaváltás pofonegyszerű. Ám a túlélőhorror műfajban, ahol aprólékos finomhangolásokkal kell rettegést kelteni, óriási különbségek vannak az első és harmadik személyű nézetek között” – hangsúlyozta. „Ezek a különbségek nemcsak a karaktermodellekre és az animációkra hatnak, hanem az egyensúlyra, a felhasználói felületre, a hangdizájnra is. Tulajdonképpen olyan, mintha két külön játékot fejlesztenénk párhuzamosan.”

A nézeteken túl a Capcom a legutóbbi Resident Evil 9 bemutatón azt is elismerte, hogy figyelemmel követték a különféle pletykákat és rajongói elméleteket. Mint kiderült, némelyik spekuláció tényleg közel járt az igazsághoz: a fejlesztők fontolgatták, hogy az RE9 online játék legyen, sőt, egy nyitott világ ötletét is átgondolták – de végül egyik sem valósult meg, és maradtak a klasszikus horror-kalandnál, amit a trailerekből ismerhetünk.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)