Az Obsidian Entertainment tervezési igazgatója pontos korszakot is megjelölt arra, mikor szenvedett visszaesést ez a játékmechanika.
A megállítható valós idejű harcrendszerekben (RTWP) bármikor szüneteltethető az akció, hogy utasításokat adjunk, de nincs lehetőség közvetlen karakterirányításra, és a körök sincsenek különválasztva. Ilyen rendszert alkalmazott az eredeti Baldur’s Gate páros, a Knights of the Old Republic és a Dragon Age: Origins is. Az eredeti Fallout játékok szórakoztató harcot és remek karakterépítést kínáltak, de korlátozott taktikai lehetőségeket biztosítottak – a társakat például nem lehetett irányítani, ők azt csinálták, amit akartak. A Fallout 3 óta ismert VATS-rendszer legalább azt lehetővé tette, hogy szemen vagy tökön lőjünk valakit.
Sawyer szerint az RTS-ek (mint a StarCraft vagy a Command & Conquer) egységeinek sokfélesége és mikromenedzsment-fókusza természetesen átszivárgott az RPG-kbe is. Úgy tűnik, hogy a BioWare tervezői, akik az RTWP-rendszerek elterjedését elindították, ezt a mintát követték. A harcosokkal és íjászokkal egyszerűen lehetett kattintgatni, míg a tolvajok és mágusok sokkal mikrointenzívebb stílust követeltek.
„A komplexitás ellaposodott”
„Úgy gondolom, hogy az RTWP sikere, amikor az 1990-es évek végén kezdtem, az RTS műfaj elterjedtségének köszönhető. A körökre osztott játékok abban az időben nem kínáltak túl nagy taktikai változatosságot. Például imádom a Falloutot, és a harc szuperül kielégítő, de eljutsz egy olyan pontra, ahol mindig csak tökön vagy szemen lövést csinálsz, és próbálsz 3x páncélon átütő kritikus találatokat elérni. Mesterlövészpuskával és plazmapuskával is ezt csinálod. Ez még mindig kielégítő, de a taktikai mélység eltűnik, vagy a komplexitás ellaposodik” – mondta Sawyer.
„A Baldur’s Gate 3 esetében azt hiszem, sok a tennivaló. Rengeteg a kontroll. Azt kell mondanom, hogy a kezelőfelület lehetne egy kicsit barátságosabb vagy feszesebb, de rengeteg lehetőséget ad a dolgok elvégzésére, és egyszerűen szórakoztató. Egyszerűen szórakoztató a körökre osztott játék, ami nem gyakran fordul elő – vagy legalábbis a múltban nem volt az. Biztos vagyok benne, hogy van piaca az RTWP-játékoknak, de úgy tűnik, most kisebbségben vannak” – tette hozzá.
Őszintén szólva, teljesen érthető, amit mond, nem igaz?
Forrás: PCGamer



