Meghátrált a realitás: cenzúrázzák az egyik legélethűbb lövöldét, hogy kijöhessen konzolokra is – a rajongók tajtékoznak

Az egyik legvalósághűbb PC-s lövölde most kénytelen engedni a cenzúrának, hogy megjelenhessen PS5-ön és Xbox Series X|S-en, a rajongók pedig kiborultak. A Ready or Not július 15-én érkezik konzolokra, emiatt pedig több tartalmat is visszafognak – nemcsak konzolon, hanem PC-n is.

 

A videojátékok világában az erőszak alapelem, de vannak címek, amelyek éppen ennek határait feszegetik. A Ready or Not éppen ilyen, hiszen egy elképesztően realista taktikai lövöldéről van szó, amelyben egy SWAT egység irányítása során kell Los Angeles fiktív, sötét bugyraiban helytállni – ráadásul minden küldetés egyre brutálisabb és morálisan nehezebb döntések elé állít. Bár PC-n igazi sikersztori lett a játék, a Void Interactive fejlesztői most kénytelenek voltak visszavenni a brutalitásból és a szexuális tartalomból, hogy megfeleljenek a konzolos kiadáshoz szükséges elvárásoknak.

A fejlesztők saját közlése szerint a módosításokat egyenesen a „partnereik” követelték meg, hogy a PlayStation 5 és Xbox Series X|S kiadásra július 15-e előtt megszerezzék a tanúsítványokat. Így kerültek ki vagy lettek visszafogva a csonkolás, kínzás vagy meztelenség jelenetei is. A Void ugyanakkor hangsúlyozta, hogy igyekeztek megtartani „az eredeti hangulatot”, és a változtatásokat úgy végezték el, hogy a készítők víziója ne sérüljön.

Különösen kényes kérdés volt a kiskorúakat érintő jelenetek kezelése. Például a Twisted Nerve küldetésben a gyerek már nem görcsöl methtől, csak eszméletlennek vagy alvónak tűnik. Egyes, „kiskorúak számára tiltott tárgyakra” utaló bizonyítékokat is cenzúráztak konzolon, bár ezek a PC-s verzióban részben megmaradtak.

A Void Interactive rámutatott: több, eltérő tartalmú verzió fenntartása technikai hibákat, frissítési gondokat, illetve cross-play problémákat okozhat, ezért bizonyos változtatásokat a PC-s kiadásban is átvettek – ez viszont sok rajongónál kiverte a biztosítékot.

 

Ready or Not: a közösség lázad a cenzúra ellen

 

Amióta bejelentették a változásokat, a játékot elárasztották a Steam-es értékelésbombázások, a rajongók szerint a stúdió „gyáva módon cenzúráz”, amivel a PC-s közösség egészét bünteti. „Most már sajnos ott tartunk, hogy cenzúra van, és vannak olyan küldetések, amikor meg kell állni, és elgondolkodni, mennyire kemény volt átmenni azon a történeten” – írta egy játékos.

A Void Interactive számára a botrány nem újdonság: már az Early Access idején elveszítették kiadójukat, amikor bejelentettek egy iskolai lövöldözéses missziót. Most, hogy valamennyire lecsillapodtak a kedélyek, és a változások életbe léptek, a stúdió célja egy új, szélesebb közönség megszólítása – még akkor is, ha ehhez bizonyos dolgokat vissza kell fogniuk az eredeti vízióból.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.